کد خبر : 42058

پیش بینی تولید خودرو در سال 99

پیش بینی تولید خودرو در سال 99

شرکت‌های خودروساز بعد از وقفه یک هفته‌ای، از ۲۳ فروردین فعالیت در خطوط تولید را زیر سایه بیماری کووید-۱۹ آغاز کردند.این شرایط خاص اما مانع از آن نشد که وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان سیاست‌گذار کلان خودرو، برنامه تولید در خودروسازی‌ها را اعلام نکند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس اظهارات سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال 99 از سوی سیاست‌گذار خودرو هدف‌گذاری شده است. این هدف‌گذاری با توجه به نام‌گذاری سال‌جاری به نام «جهش تولید» چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. اما آیا خودروسازان می‌توانند این هدف را محقق کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید وضعیت تولید در سال گذشته را بررسی کنیم.

هدف‌گذاری سیاست‌گذار کلان خودرو برای سال گذشته در کف، تولید یک میلیون دستگاه خودرو و در سقف نیز تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه تعیین شده بود اما شرکت‌های خودروساز به‌رغم رشد تولید خودرو در سال 98 به نسبت سال پیش از آن نتوانستند کف مدنظر وزارت صمت را نیز تولید کنند.

خودروسازان در سال 98 در مجموع 927 هزار و 197 دستگاه خودرو تولید کردند که سهم شرکت‌های تولید‌کننده خودروهای سواری از این تعداد 855 هزار دستگاه و سهم شرکت‌های فعال در حوزه تولید خودروهای تجاری سبک و سنگین 72 هزار و 197 دستگاه بود. در بخش خودروهای سواری شاهد رشد 6 درصدی به نسبت سال 97 بودیم و تولید تجاری‌ها نیز به مدد افزایش تولید وانت‌بار در خطوط تولید خودروسازان تجاری در مجموع به نسبت سال پیش از آن رشد 5/ 14 درصدی را به نام خود ثبت کرد، اما همان طور که اشاره شد شرکت‌های خودروساز نتوانستند به هدف‌گذاری سیاست‌گذار کلان خودرو در ارتباط با تیراژ جامه عمل بپوشانند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها