کد خبر : 41851

قیمت خودرو کی مشخص می شود؟ فضاسازی مجازی روی قیمت پراید

قیمت خودرو کی مشخص می شود؟ فضاسازی مجازی روی قیمت پراید

بازار خودرو همچنان در تعطیلات کرونایی به سر می برد. با این حال در فضای مجازی قیمت خودرو صفر کیلومتر و به طور مشخص قیمت پراید مدام تغییر می کند. این در حالیست که عملا معامله خودرو صورت نمی گیرد و صرفا این فضاسازی و شاید هم زمینه سازی دلالان خودرو برای افزایشی کردن قیمت خودرو پس از آغاز به کار بازار خودرو باشد.

به گزارش خودروتک، بازار خودرو به طور سنتی یک باز دیداری است، یعنی کسی به صرف عرضه یک خودرو در فضای مجازی اقدام به خرید نمی کند و دست کم چند خودرو را به طور حضوری بررسی می کند. در شرایط کنونی عملا کمتر کسی تصمیم به خرید خودرو می گیرد چرا که تقاضای واقعی خودرو می داند که بازار تعطیل بوده و قیمت خودرو در سال 99 هنوز مشخص نشده است.

با این حال در فضای مجازی از همان روزهای ابتدایی سال 99 ، فایل کردن خودرو در سایت های خرید و فروش آغاز شد. جالب آنکه برای خودرو قیمت های بسیار بی ربطی نیز در نظر گرفتند. به عنوان مثال در هفته دوم فروردین ماه یعنی دوران اوج خانه نشینی مردم و نبود تقاضای خودرو قیمت پراید را حتی از اوج قیمت یعنی قیمت اواخر بهمن 98 نیز بالاتر عنوان می کردند.

هر چند در هفته گذشته تماس با آگهی های عرضه پراید نشان می داد که عرضه کنندگان، قیمت پراید را چند میلیون از قیمت اعلامی اوایل فروردین کاسته اند، اما همچنان تلاش دارند قیمت پراید را بالاتر از قیمت انتهای سال 98 اعلام کنند.

از امروز 30 فروردین قرار است با ثبت واحدهای صنفی فروش در سامانه پروتکل بهداشتی فعالیت ها آغاز شود که از آن جمله باید به نمایشگاه داران خودرو اشاره کرد. با این حال قیمت خودرو چند روزی زمان لازم خواهد داشت تا به اصطلاح قیمت کف بازار مشخص شود.

به اعتقاد فروشندگان خودرو با آغاز فعالیت ها باید چند روز منتظر ماند تا قیمت های جدید خودرو در بازار اعلام شود.  اما به نظر می رسد به دلیل رکود خرید و فروش همچنان قیمت ها نزولی بوده و خبری از افزایش قیمت نباشد. البته هنوز مراکز تعویض پلاک تعطیل بوده و همین امر روند تحویل خودرو  از سوی خودروسازان به مشتریان را با کندی همراه ساخته است.

با افزایش عرضه خودرو و آغاز به تولید خودرو در دو خودروساز بزرگ کشور پیش بینی می شود شاهد جهش قیمت خودرو نباشیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها