کد خبر : 41116

سهمیه بنزین اردیبهشت ماه به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

سهمیه بنزین اردیبهشت ماه به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

شش ماه از آغاز دوباره طرح سهمیه بندی بنزین می‌گذرد. اکنون نیز فروردین ماه از نیمه خود گذشته و بسیاری منتظر واریز سهیمه بنزین اردیبهشت ماه هستند. با این حال یک نکته را در این بین نباید فراموش کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، به گفته مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، کارت هوشمند سوخت قابلیت ذخیره سازی ۳۶۰ لیتر بنزین را دارد و بنابراین اگر فردی از ابتدای سهمیه بندی بنزین تا به‌حال از کارت سوخت خود استفاده نکرده باشد، سهمیه بنزین اردیبهشت ماه به وی تعلق نخواهد گرفت.

به گفته وی، در صورتی که قرار باشد میزان ذخیره سازی کارت سوخت فراتر رفته و از ۳۶۰ لیتر به ۴۲۰ لیتر افزایش یابد، نیازمند مصوبه دولت در این بحث خواهیم بود. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی طی دو هفته آتی با دولت مذاکره کرده و در مورد این مساله اطلاع‌رسانی خواهد کرد. طرح سهمیه بندی بنزین از ۲۴ آبان‌ماه سال ۹۸ آغاز شد و اکنون قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و هر لیتر بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شده است.

از این رو آن دسته از مالکین خودروهای سواری که تاکنون از کارت سوخت خود استفاده نکرده‌اند، بهتر است تا نسبت به استفاده از کارت بنزین اقدام نمایند و در غیر این صورت منتظر عدم شارژ شدن سهمیه سوخت اردیبهشت ماه باشند. البته با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش ترددها، بعید نیست که دولت مجوز افزایش سهمیه قابل ذخیره به ۴۲۰ لیتر را صادر نماید، چرا که در غیر این صورت احتمالا شاهد فروش غیر قانونی سهمیه سوخت موجود در کارت‌های بلا استفاده در بازار سیاه سوخت خواهیم بود که می‌تواند عواقبی را به دنبال داشته باشد.

در دور اخیر سهمیه‌بندی سوخت، دولت با استفاده از تجربه قبلی دوران سهمیه بندی که منجر به فروش آزاد بنزین سهمه‌ای توسط رانندگان وانت و تاکسی شده بود، تصمیم گرفت تا سهمیه مربوط به وسایل نقلیه عمومی و وانت‌ها تنها در مدت یک ماه در کارت ها ذخیره شود و امکان انتقال سهمیه بنزین استفاده نشده به ماه‌های بعدی وجود نداشته باشد، اما در خصوص سهمیه سوخت خودروهای سواری شخصی، سقف شش ماه در نظر گرفته شد که ماحصل آن نیز شرایط فعلی و امکان شارژ نشدن سهمه سوخت اردیبهشت ماه است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها