کد خبر : 40501

جزئیات محدودیت تردد خودروها به استان گیلان اعلام شد

جزئیات محدودیت تردد خودروها به استان گیلان اعلام شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه افراد بومی شهرهای گیلان از طریق شماره ملی، شماره پلاک و بیمه خودرو شناسایی خواهند شد، گفت: طرح محدودیت تردد در شهرها از امشب به مدت دو هفته اجرایی می شود.

به گزارش خودروتک، محمود قاسم نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور مبنی بر کاهش زنجیره انتقال این بیماری از طریق اعمال محدودیت های جدید تردد در شهرها، اظهار کرد: براساس این طرح تمامی افراد غیر ساکن شهرهای استان گیلان حق ورود به مرکز استان و شهرهای ما را ندارند.

وی با بیان اینکه افراد بومی شهرهای گیلان از طریق شماره ملی، شماره پلاک و بیمه خودرو شناسایی خواهند شد، افزود: افراد بومی که به هر دلیل از استان خارج شده اند توسط نیروهای مستقر در ورودی شهرها شناسایی می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، زمان اجرای طرح محدودیت تردد را از ساعت ۲۴ امشب دانست و تصریح کرد: طرح مذکور به مدت دو هفته اجرایی می شود و بعد از پایان هفته اول محدودیت های جدید را مجددا به مردم اطلاع رسانی می کنیم.

قاسم نژاد، با تاکید بر تسهیل شدن خروج افراد غیر بومی، خاطرنشان کرد: آن دسته از افرادی که از سایر شهرهای کشور در شهرهای استان گیلان حاضر هستند، طی اجرای طرح می توانند خارج شوند.

وی دستورالعمل کاهش زنجیره انتقال کرونا را شامل تعطیلی مشاغل و اماکن نیز دانست و یادآور شد: کلیه مدارس، دانشگاه ها، مهدهای کودک، پاساژها، مراکز خرید، نمایشگاه ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها و چای خانه ها، کافه ها، گیم نت ها، باشگاه های ورزشی و بدن سازی، استخرها، بازارهای روز موقت، پارک ها، شهرهای بازی و باغ وحش ها به مدت دو هفته تعطیل هستند. همچنین برگزاری مراسمات و تجمعات و فروش لوازم و مواد دخانی نیز باید تعطیل شود.

معاون استاندار اضافه کرد: در اجرای این طرح، فقط فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها، نانوایی ها، مراکز درمانی، مراکز و فروشگاه های دامپزشکی، میادین میوه و تره بار و میوه فروشی ها، مراکز فروش محصولات پروتئینی و لبنی، جایگاه های عرضه سوخت، مراکز تهیه غذاهای آماده بیرون بر، مراکز پخش مواد غذایی و دارویی و مراکز تعمیر و تاسیسات فنی خودرو و ساختمان باز هستند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها