کد خبر : 40233

نگاهی به بازار خودرو در سال 98 (بخش سوم)

نگاهی به بازار خودرو در سال 98 (بخش سوم)

نوسان افزایشی بازار خودرو از اواخر شهریور ماه آغاز و تقریبا تا اواسط دی ماه نیز ادامه داشت. گاهی این افزایش ها در یک میلیون تومان و گاهی تا ۱۰ میلیون تومان هم به وجود می آمد؛ نوساناتی که وزیر صمت علت آن را نه از جانب خودروسازان بلکه از سوی نوسانات بازار به دلیل برخی اتفاقات دانسته

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، در همان حوالی خبرهای داغ تغییر مدیرعامل ایران خودرو و برخی بازداشت‌ها بود که اظهارنظری مبنی براینکه ارزش واقعی پراید بیش از ۵ میلیون تومان نیست، مطرح شد. این موضوع واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و در نوع خود، جالب توجه بود.

چراکه قیمت ۵ میلیون تومانی اعلامی از سوی این کارشناس با قیمت حدودا ۵۰ میلیون تومانی این خودرو در بازار آن روزها فاصله بسیار زیادی داشت.

اما در نهایت این شرکت خودروسازی دلیل سکوت خود ” پاسخ برخی افراد خاموشی است” عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی که تحریم، افزایش چشمگیر قیمت نهاده‌های تولید (نظیر مس، آلومینیوم، بیلت فولاد، چدن و…)، افزایش ۱۵۰ درصدی نرخ ارز و… به تولیدکنندگان تحمیل شده است، قیمت پنج میلیون تومانی برای هر مدل خودرو با هر میزان امکانات و تجهیزات سخن بیهوده‌ای بیش نیست.

بازار خودرو نیمه دوم سال را نوسانی از نوع افزایشی شروع کرد

نوسان افزایشی بازار خودرو از اواخر شهریور ماه آغاز و تقریبا تا اواسط دی ماه نیز ادامه داشت. گاهی این افزایش ها در یک میلیون تومان و گاهی تا ۱۰ میلیون تومان هم به وجود می آمد؛ نوساناتی که وزیر صمت علت آن را نه از جانب خودروسازان بلکه از سوی نوسانات بازار به دلیل برخی اتفاقات دانسته؛ چراکه خودروسازانی که از بهمن ماه ۱۳۹۷، تغییری در قیمت‌های عرضه خود نداشتند، نمی‌توانستند عامل این افزایش باشند. او معتقد بود با افزایش تولید این مشکل نوسانات برطرف خواهد شد. اما واقعا این اتفاق افتاد؟

نه تنها افزایش تولید تولید خودروسازان و شکستن رکوردها و رسیدن به تیراز تولی حدود ۲۰۰۰ دستگاه در روز در نمیه دوم سال به ویژه در فصل زمستان قیمت‌ها را کاهش نداد؛ بلکه در مقطعی افزایش سرسام آوری هم در این بازار جذاب برای دلالان، ایجاد شد و کاهشی نشد تا زمانی که سر و کله ویروس ناخوانده کرونا پیدا شد و توانست تقاضا این بازار را کاهش و معاملات را تقریبا به صفر برساند. در نتیجه دیگر خبری از تقاضای فراوان برای خودرو آن هم در ایام شب عید که همیشه بازار خودرو را ملتهب و قیمت‌ها را افزایش می داد، نبود؛ لذا خودرو در بازار به شدت ارزان شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها