کد خبر : 40068

ماجرای قیمت پراید 70 میلیون تومانی چه بود؟

ماجرای قیمت پراید 70 میلیون تومانی چه بود؟

قیمت خودرو و را راس آنها قیمت پراید امسال سال پر فراز و نشیبی را تجربه کرد. قیمت پراید از آن جهت دارای اهمیت است که پرتقاضاترین خودرو بازار ایران به حساب می آید. امسال قیمت پراید تا 70 میلیون هم در فضای مجازی عنوان شد. اما داستان قیمت پراید 70 میلیونی چه بود؟

به گزارش خودروتک، قیمت پراید امسال در اواخر بهمن و اوایل اسفند یک شیب افزایشی را تجربه کرد. در این میان قیمت پراید 111 در همان زمان در سایت های خرید و فروش خودرو و شبکه های اجتماعی تا 70 و 71 میلیون تومان نیز مطرح می شد. اما تقریبا هیچ معامله ای روی قیمت پراید 70 میلیون تومانی انجام نشد.

ماجرا از این قرار بود که دلالان خودرو در آن مقطع زمانی توانستند فضای قیمت خودرو و بازار را هیجانی کنند. با آنکه تقاضای زیادی وجود نداشت اما روند مراجعه به بازار خودرو از یک سو و اطلاع دلالان از کمبود عرضه خودرو به نسبت تقاضا این فرصت را به آنها داد تا روی موج افزایش قیمت سوار شوند.

در آن زمان تقریبا روزانه 500 هزار تا یک میلیون تومان بدون هیچ دلیلی روی قیمت پراید کشیده شد. دلالان اینگونه قیمت را 70 میلیون هم رساندند. هر چند در این رقم معامله ای نبود اما این فضاسازی باعث شد تا آنها در نهایت بتوانند قیمت اعلامی خود را در بازه 60 میلیون تثبیت کنند.

هر چند شیوع ناگهانی ویروس کرونا باعث شد تا تیر دلالان خودرو به سنگ بخورد و آنها نتوانند قیمت پراید را در بازار شب عید در محدوده 60 میلیون تومان به دست بگیرند. در آخرین روز کاری سال 68 قیمت اعلامی پراید 111 در حدود 61 میلیون تومان بود و این در حالیست که این قیمت نیز مشتری نداشت.

اکنون توپ قیمت پراید در زمین تولیدکننده است تا با عرضه کافی از ابتدای فعالیت در سال 99 اجازه میدانداری را به دلالان خودرو و هیجانی کردن قیمت پراید ندهد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها