کد خبر : 39176

واردات خودرو آزاد شد

واردات خودرو آزاد شد

در متن بودجه سال 99 مجاز بودن واردات خودرو ذکر شده است.

 به گزارش خودروتک به نقل از تجارت نیوز ، متن بودجه سال 1399 کل کشور که در کمیسیون تلفیق مجلس با حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب تصویب و برای تایید شورای نگهبان ارسال شده، منتشر شد. این اولین بار است که لایحه بودجه با استناد به اصل 85 قانون اساسی، مستقیما از کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بودجه سال 1399 کل کشور از حیث منابع و مصارف بیش از 2017 هزار میلیارد تومان بوده که سهم بودجه عمومی دولت 640٫7 هزار میلیارد تومان و سهم بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت بیش از 1435٫9 هزار میلیارد تومان است.

این گزارش به نکات قابل توجهی که در بودجه سال 1399 به تصویب رسیده پرداخته شده است.

مجاز بودن واردات خودرو

در سال 1399 واردات خودروهای سبک و سنگین (با اولویت خودروهای ترکیبی (هیبریدی)) و ماشین آلات معدنی و راهسازی با ارز منشا خارجی طبق قوانین و مقررات مجاز است.

افزایش جرایم رانندگی

درسال 1399 تعرفه جرایم رانندگی  دو درصد (2%) افزایش می‌یابد و مبالغ حاصله به حساب درآمدی خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

گرفتن هزینه پیامک اعلام جرایم رانندگی از مالکان خودرو

در اجرای ماده (8) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با اصلاحات و الحاقات بعدی، تخلفات و جریمه‌های رانندگی براساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از طریق پیامک به مالکان خودروها اعلام می‌شود. اپراتورهای تلفن همراه موظفند هزینه پیامک‌ها را در قبوض تلفن همراه مالکان وسیله نقلیه درج و مبالغ مربوطه را از آنها دریافت کنند.

پرداخت وام ازدواج 50 میلیونی

به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکز جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازداج آنها بعد از مورخ 1396/1/1 بوده و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ها در سال 1399 معادل 50 میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها