کد خبر : 38957

پراید 10 میلیون ارزان تر شد / قیمت خودرو کمتر هم می شود

پراید 10 میلیون ارزان تر شد /  قیمت خودرو کمتر هم می شود

با شیوع بیماری کرونا تقاضا در بازار برای خرید خودرو کمتر و قیمت خودروها در بازار ارزان شد؛ این در حالی است که همه ساله با نزدیک شدن به ایام تقاضا برای خرید خودرو در بازار افزایش می‌یابد. عضو اتحادیه فروشندگان اتوموبیل و نمایشگاه‌داران گفت: در صورت ادامه روند فعلی باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها در روزهای آینده خواهیم بود.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت نیوز ، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش که با شیوع بیماری کرونا قیمت خودروهای داخلی ارزان خواهد شد؟ گفت: با شیوع بیماری کرونا تقاضا در بازار برای خرید خودرو کمتر و قیمت خودروها در بازار ارزان شد؛ این در حالی است که همه ساله با نزدیک شدن به ایام تقاضا برای خرید خودرو در بازار افزایش می‌یابد.

سعید موتمنی افزود: این روزها شهروندان بیشتر به فکر سلامتی خودشان هستند و بنابراین در بازار و نمایشگاه‌های خودرو کمتر حضور دارند. فعلا در روزهای پایانی سال ۹۸ خبری از خریداران خودرو نیست.

او با اشاره به قیمت انواع خودرو اظهار کرد: با کاهش ناگهانی قیمت دلار  قیمت خودروهای داخلی در بازار ارزان شد. به طوری‌که قیمت خودرو پراید تا ۱۰ میلیون تومان هم ارزان شده است.

موتمنی با اشاره به قیمت پراید، تیبا و ۴۰۵ اشاره کرد و گفت: توصیه ما این است که مردم برای خرید خودرو عجله نکنند هر چه به شب عید نزدیک‌تر می‌شویم قیمت خودروها ارزان‌تر خواهد شد.

همچنین، علیرضا پورحسنی در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر وضعیت فروش خودرو آن هم در روزهای پایانی سال به ایلنا گفت: معاملات ماشین در فضاهای عمومی و پر رفت و آمد انجام می‌شود و با توجه به اینکه در روزهای اخیر مردم از حضور در این اماکن اجتناب می‌کنند پس طبیعی است که شاهد افت محسوس معاملات خودرو در روزهای اخیر باشیم.

وی ادامه داد: ما ۶۰ درصد بازار عید را از دست دادیم و دیگر نباید انتظار اتفاق خاصی در سال ۹۸ باشیم.

پورحسنی در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودروها گفت: در هفته گذشته با افزایش قیمت ارز و رفتن به لیست سیاه FATF قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفت اما باز شدن کانال مالی و کنترل قیمت ارز باعث کاهش قیمت‌ها شد که اینها عوامل بین‌المللی هستند. در حوزه داخلی آن دسته از مالکان ماشین که با هدف کسب سود اقدام به ثبت‌نام خودرو کرده بودند اکنون با وجود گسترش ویروس و تعطیلی شهر و آینده مبهم این افراد به دنبال فروختن خودرو به هر قیمتی هستند زیرا سال آینده مدل آنها یک‌سال قدیمی می‌شود از طرف دیگر اکنون کمتر فردی دنبال خرید خودرو است. همچنین دغدغه اصلی مردم خرید ماسک و پیدا کردن مواد ضد عفونی و مریض نشدن است تا اینکه خودرو معامله کنند.

وی در پایان تصریح کرد: در صورت ادامه روند فعلی باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها در روزهای آینده خواهیم بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها