کد خبر : 38830

کاهش قیمت خودرو در راه است (جزئیات)

کاهش قیمت خودرو در راه است (جزئیات)

خریداران باید آگاه باشند. هر کالایی قیمت منطقی دارد و نمی‌شود آن را به هر قیمتی فروخت.در بازار خودرو عده‌ای همیشه در حال بالا بردن قیمت‌ها هستند

به گزارش خودروتک به نقل از روزنامه ایران ، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو از کاهش بیشتر قیمت خودرو در روزهای آینده خبر داد و دلیل آن را اینگونه توضیح داد که بسیاری دلالان و صاحبان خودرو، از فروش آن ممانعت کردند تا دم عید با قیمت بالاتر بفروشند، اما به خاطرکاهش تقاضا، خودرو در بازار زیاد شده است و باید منتظر کاهش دوباره قیمت‌ها باشیم.

هرچند به‌ گفته سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران، اختلاف قیمت کارخانه و بازار پراید به ۲۳ میلیون تومان رسیده اما به نظر می‌رسد، تقاضا برای خودرو به قصد سودجویی به کف رسیده است و تقاضای کاذب در بازار کاهشی است.

البته رئیس اتحادیه نمایشگاهداران، افزایش قیمت‌ها در هفته گذشته را نتیجه اعلام قیمت‌ها در اپلیکیشن‌ها دانست و گفت: «در بازار قیمت‌ها به آن اندازه افزایش نداشت، خودروها در نمایشگاه‌ها مانده‌اند و تقاضایی برای خرید نیست اما قیمت‌ها در اپلیکیشن‌ها افزایشی شد.»

موتمنی قیمت روز گذشته پراید۱۱۱ را ۶۳ میلیون، پراید ۱۳۱، ۵۹٫۵، سمند ال ایکس ۱۰۳، پژو پارس ۱۲۰، دنا ۱۴۸ و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ساده را ۱۰۳ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: «قیمت این خودروها با آنچه اپلیکیشن‌ها در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند در مواردی بیش از ۱۰ میلیون ارزانتر است. البته چند روزی است اپلیکیشن‌ها قیمت‌گذاری را متوقف کرده‌اند که این موضوع نیز در کاهش قیمت بی‌تأثیر نبوده است.»

قیمت‌گذاری‌های مختلف به‌نظر فعالان بازار خودرو، عاملی تعیین‌کننده در افزایش قیمت است. رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران نیزبا تأیید این موضوع گفت: «اگر در بازار هر کسی تعیین‌کننده قیمت باشد، بار روانی آن باعث افزایش قیمت می‌شود.چطور قیمت پراید را ۷۰ میلیون اعلام می‌کنند، در حالی که ماشین‌ها پشت ویترین نمایشگاه‌ها مانده‌اند.»

به‌ گفته موتمنی، عده‌ای تلاش می‌کنند خودرو را شب عید با قیمت بالا بفروشند، اما خریداران باید آگاه باشند. هر کالایی قیمت منطقی دارد و نمی‌شود آن را به هر قیمتی فروخت.در بازار خودرو عده‌ای همیشه در حال بالا بردن قیمت‌ها هستند.»

اسفند راکد

تقاضا برای خودرو معمولاً در آستانه نوروز بالا می‌رود اما آن‌طوری که رئیس اتحادیه نمایشگاهداران توضیح داد: «چند سال است که افزایش تقاضا برای خودرو از اسفند به فروردین منتقل شده است. حتی در شهریور که اوج مسافرت‌ها بود و اختلاف قیمت کارخانه و بازار کم‌ترین بود، تقاضا برای خرید خودرو افزایشی نشد. اکنون نیز برخی بیشتر از نیاز خودرو خریده‌اند تا در بازار شب عید بفروشند، اما چون تقاضا نیست، مجبورند خودروها را با قیمت پایین بفروشند. در واقع باید بگویم، در بازار خودرو قیمت‌سازی صورت گرفت، اما به‌دلیل نبود تقاضا قیمت‌ها کاهشی شد. بعید است سودی از خودرو در بازار شب عید نصیب دلالان شود. مثلاً پراید را ۶۵ میلیون خریدند، به امید افزایش قیمت در اسفند ولی باید آن را کمتر از این قیمت به فروش برسانند.»

رئیس اتحادیه نمایشگاهداران گفت: «در روزهای آینده بازار خودرو آرامتر از الان خواهد بود، چون فروشندگان مجبورند برای فروش خودرو در بازار اسفند قیمت را کاهش دهند. در بازار خبری از افزایش قیمت نیست، اما در سایت‌ها قیمت بالا می‌رود. در حال حاضر قیمت پژو ۲۰۰۸ که ۴۹۰ میلیون اعلام شده در بازار ۴۶۰ میلیون است. قیمت سراتو نیز ۴۵۰ میلیون اعلام شده اما در بازار ۴۲۰ میلیون است. در واقع تمام خودروهای تولیدی و مونتاژی در بازار کاهش قیمت دارد.»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها