کد خبر : 38518

هیچ اطمینانی به قیمت های فعلی در بازار خودرو نیست

هیچ اطمینانی به قیمت های فعلی در بازار خودرو نیست

با تشدید نابسامانی در بازار خودرو و رشد بی‌رویه قیمت‌ها جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، مدیران خودروساز و فعالان بازار خودرو در وزارت صنعت تشکیل شد که البته فعلاً تأثیری در کنترل بازار و قیمت‌ها نداشته و همچنان شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار هستیم.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این مورد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت‌هایی که برای خودرو در بازار و سایت‌ها ارائه می‌شود، کاذب و غیرواقعی هستند گفت: اگر برای فروش خودرو در بازار، سقف قیمتی مشخص شود و به عنوان مثال بگویند که بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد امکان افزایش قیمت خودرو نسبت به نرخ کارخانه وجود ندارد، بازار قابل کنترل خواهد بود و این حد از نابسامانی به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه بازار خودرو راکد است و خرید و فروش زیادی انجام نمی‌شود، افزود: در حال حاضر قیمت‌ها سلیقه‌ای اعلام می‌شود و هر شخصی به دلخواه خود، قیمت تعیین می‌کند، در حالی که اگر سقف قیمتی مشخص بود، نهادهای نظارتی می‌توانستند بر بازار نظارت بهتری داشته باشند. 

مؤتمنی با بیان اینکه قیمت حاشیه بازار خودرو توسط خودروسازان تعیین می‌شود، افزود: کار تجاری را باید فعالان بازار انجام دهند و اگر فروش خودرو در دست اتاق اصناف و اتحادیه‌ها بود امروز شاهد فاصله قیمت بالا بین کارخانه و بازار خودرو نبودیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها