کد خبر : 37281

ثبت رکورد های عجیب در اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار

ثبت رکورد های عجیب در اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار

در حال که بخش زیادی از تقاضای واقعی خودرو عملا امکان خرید خودرو مورد نظر خود را با قیمت های کنونی از دست داده اند، قیمت خودرو با تحرک دلالان همچنان روند افزایشی دارد. فعالان بازار می‌گویند؛ قرار بود با فروش بخشی از تولیدات خودروسازان در حاشیه بازار اختلاف قیمت‌ها برطرف شود اما نه‌تنها این موضوع محقق نشده بلکه روند رشد اختلاف قیمت‌ها هر روز رکورد جدیدی را ثبت می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، بازار خرید و فروش خودرو به شب عید نزدیک شده اما در رکود معاملات واقعی، فضای دلالی و افزایش قیمت‌ها در بازار داغ شده است. در حال حاضر اگر سری به آگهی‌های صوری در فضای مجازی بزنید برخی رقم‌های نجومی را برای خودروهای خود اعلام کرده‌اند که این موضوع خود بر نوسانات قیمت در سطح بازار اضافه می‌کند.

فعالان بازار خودرو دلیل نوسانات این روزهای قیمت انواع خودرو را کاهش عرضه می‌دانند، به‌اعتقاد آنان قرار بود با فروش بخشی از تولیدات خودروسازان در حاشیه بازار اختلاف قیمت‌ها برطرف شود اما نه‌تنها این موضوع محقق نشده است بلکه روند رو به رشد اختلاف قیمت‌ها هر روز رکورد جدیدی را ثبت می‌کند.

خودروسازان هم در این شرایط سکوت کرده‌اند و فقط با اعلام طرح‌هایی، خودرو آن هم برای سال 1400 به مردم می‌فروشند. در سایر فروش‌ها هم مصرف‌کننده به‌سختی امکان ثبت‌نام دارد و در نهایت مشخص نیست ظرفیت‌های بسیار کم خودروها در پیش‌فروش‌های فوری از آنِ چه‌کسانی شده است.

در حال حاضر در بخش خودروهای زیر 100 میلیون تومان امروز اختلاف قیمت کارخانه تا بازار بسیاری از محصولات از 25 تا 55 میلیون تومان شده، به‌نحوی که قیمت پژو207 دنده‌ای در کارخانه 96 میلیون و 730 هزار تومان است اما در بازار این خودرو با اختلاف 47 میلیون تومانی با قیمت 144 میلیون تومان به فروش می‌رسد، علاوه بر این پژو206 تیپ2 در کارخانه 67 میلیون و 283 هزار تومان اما با اختلاف 33 میلیون تومانی با قیمت 100 میلیون تومان، پراید 111 در کارخانه 39 میلیون و 800 هزار تومان اما در بازار با اختلاف 24 میلیون تومانی با قیمت 64 میلیون تومان، دنا در کارخانه 83 میلیون و 623 هزار تومان اما با اختلاف 55 میلیون تومانی با قیمت 139 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها