کد خبر : 37204

تولید کیا سراتو به پایان رسید

تولید کیا سراتو به پایان رسید

عملکرد صنعت خودرو طی ۱۰ ماهه امسال نشان دهنده تولید پژو ۲۰۰۸ و پارس تندر است. در عین حال تولید سراتو بالاخره متوقف شده و پژو ۳۰۱ نیز هنوز به تولید نرسیده است.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، بررسی وضعیت تولید شرکت‌های خودروساز طی 10 ماهه امسال نشان می‌دهد در این مدت 5 هزار و 335 دستگاه پژو 2008 در کشور تولید شده که نسبت به 10 ماهه سال قبل افت 13.6 درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است. تولید این خودرو در دی امسال نیز فقط 84 دستگاه بوده که نسبت به دی 97 افت 87.7 درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است.

در عین حال با وجود افتتاح آزمایشی خط تولید پژو 301 در تیر امسال در ایران‌ خودرو، هیچ تولیدی برای این خودرو طی 10 ماهه امسال در جدول آمار وزارت صنعت ذکر نشده است.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم تولید 58 دستگاه پارس تندر طی دی امسال توسط شرکت پارس خودرو است. طی 10 ماهه امسال 1013 دستگاه از این خودرو در پارس خودرو به تولید رسیده است. همچنین دی امسال 2 دستگاه برلیان توسط شرکت پارس خودرو تولید شده است. تولید این خودروها در شرایطی صورت گرفته که با تشدید تحریم‌ها، کارشناسان شرکت رنو و همچنین کارشناسان شرکت‌های چینی ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترک کرده‌اند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در آمار تولید خودرو کشور توقف تولید سراتو در دی ماه است. با وجود اینکه گروه سایپا مرداد امسال از جمع‌آوری خط تولید سراتو و توقف تولید آن خبر داد اما تولید این خودرو همچنان ادامه داشت و حتی در آمار آذرماه وزارت صنعت نیز 40 دستگاه سراتو تولید شد. به این ترتیب مجموع تولیدات سراتو از ابتدای سال تا پایان آذرماه به ۳ هزار و ۶۷۰ دستگاه رسید.

سراتو

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها