کد خبر : 37189

امسال چند دستگاه پراید به بازار عرضه شده است؟

امسال چند دستگاه پراید به بازار عرضه شده است؟

پراید قرار است سال آینده به طور کامل از خط تولید خارج شود. با این حال همچنان پرتیراژترین محصول شرکت سایپا است و جایگاه ویژه ای در جذب نقدینگی برای این خودروساز دارد. جدیدترین آمارهایی که از دل اسناد ارائه شده به بورس اوراق بهادار استخراج شده اند نشان می دهد که این شرکت تا پایان دی ماه 98 بیش از 180 هزار دستگاه پراید را فروخته است.

به گزارش خودروتک ، پراید که از چند ماه دیگر تولید آن متوقف خواهد شد، فروش ۱۸۳ هزار و ۹۷۸ دستگاهی تا پایان دی امسال داشته است.

بر این اساس، سایپایی‌ها از ناحیه فروش این تعداد پراید، بالغ بر پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده‌اند. در رده بعدی، تیبا قرار دارد، خودرویی که با رفتن پراید، به احتمال فراوان لقب پر‌فروش‌ترین محصول خودروسازی کشور را ازآن خود خواهد کرد. طبق صورت‌های مالی ارائه شده به بورس، سایپایی‌ها تا پایان دی ماه امسال ۱۴۸ هزار و ۸۹۹ دستگاه تیبا را به فروش رسانده‌اند که نتیجه آن، کسب درآمد بالغ بر پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، یعنی رقمی نزدیک به پراید.

در بین دیگر محصولات سایپا، سراتو که ظاهرا دیگر مونتاژ نمی‌شود، سه هزار و ۳۸۳ دستگاه فروش در ۱۰ ماه امسال داشته که درآمد حاصل از آن، بالغ بر ۷۰۴ میلیارد تومان بوده است.

سایپایی‌ها اما ازمحل فروش یک هزار و ۱۱۲ دستگاه آریو توانسته‌اند بیش از ۶۶ میلیارد تومان درآمد کسب کنند. دیگر محصول چینی سایپا به نام چانگان نیز که چهار هزار و ۴۶۳ دستگاه فروش در ۱۰ ماه امسال داشته، درآمدی نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان نصیب نارنجی‌های جاده مخصوص کرده است.

در نهایت اما بخش دیگری از درآمد ۱۰ ماه امسال سایپا به قطعات صادراتی اختصاص دارد.آمارها اما نشان می‌دهند سایپا در مجموع طی ۱۰ ماه امسال ۳۴۵ هزار و ۱۹۵ دستگاه فروش داشته که درآمد حاصل از آن بالغ بر ۱۱هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان بوده است. کمترین تعداد و درآمد فروش در بین محصولات سایپا تا پایان دی به آریو تعلق گرفته است، محصولی که مشخص نیست تولید آن ادامه خواهد یافت یا متوقف می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها