کد خبر : 3636

شورای رقابت همچنان به دنبال قیمت گذاری خودرو

شورای رقابت همچنان به دنبال قیمت گذاری خودرو

با وجود آنکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان رسما تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو را تایید کرد، گویا شورای رقابت هنوز هم خود را مسوول تعیین قیمت دانسته و قصد تشکیل جلسه برای بررسی قیمت‌های جدید را دارد.

به گزارش خودروتک، به نقل دنیای اقتصاد، چند هفته پیش بود که اعلام شد طبق تصمیم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه، شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو عزل و سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار جایگزین آن شده‌اند.

این موضوع را سازمان حمایت نیز اخیرا تایید و اعلام کرد قیمت جدید خودروها در دست بررسی است و پس از نهایی شدن، توسط ستاد تنظیم بازار و با رعایت برخی مصالح و ملاحظات اعلام می‌شود.

این در شرایطی است که یکی از اعضای شورای رقابت در گفت‌وگو با یک رسانه خودرویی، از تشکیل جلسه این شورا برای بررسی افزایش قیمت خودروهای داخلی خبر داده است. به گفته وی، اطلاعات مربوط به تورم بخشی نیز از بانک مرکزی اخذ و بنابراین امکان افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان در جلسه اخیر ، بررسی خواهد شد.

این گفته وی در حالی است که طبق اطلاعات مندرج در سایت مرکز ملی رقابت، دستور جلسه اخیر شورای رقابت به موضوعی غیر از خودرو اختصاص دارد و قیمت‌گذاری خودروهای داخلی موضوع این جلسه نیست.

با این حال با توجه به گفته‌های عضو شورای رقابت، مشخص است که شورا هنوز خروج از قیمت‌گذاری خودرو را نپذیرفته و بنابراین ممکن است در هفته‌های آتی اقدام به تشکیل جلسه برای بررسی امکان افزایش قیمت خودروهای داخلی کند. گفته می‌شود شورای رقابت بابت تصمیم اتخاذ شده مبنی بر تغییر مرجع قیمت‌گذاری (از این شورا به سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار)، به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و منتظر اعلام رای است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها