کد خبر : 36175

نظر جدید وزیر صنعت درباره آینده قیمت خودرو

نظر جدید وزیر صنعت درباره آینده قیمت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از بهمن سال گذشته تا امروز خودروسازها هیچ افزایش قیمتی از نظر کارخانه نداشته‌اند، گفت: کمک‌های محدودی از طرف نظام بانکی به خودروسازها شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه متبوعش جهت رونق تولید و راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل شده اظهار کرد: رونق تولید وجوه مختلفی دارد. ما امسال تاکنون از نظر تولیدات داخلی بیش از حد برنامه ریزی شده، پیش رفته‌ایم.

وی افزود: مردم در جهت رونق تولید اقبال خوبی کردند و تا آنجایی که اطلاع دارم واحدهای تولیدی زیادی راه اندازی شده است و مشارکت خوبی داشته اند. ما انتظار داشتیم یک نهضت ساخت داخل شکل بگیرد که این مهم  در حال محقق شدن است.

رحمانی گفت:برنامه ما برای رونق تولید صرفا یک برنامه یکساله نیست بلکه ما نهضت ساخت داخل را تا سال۱۴۰۰ دنبال می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تامین نقدینگی برای واحدهای تولیدی، گفت: آماری که در این زمینه بانک مرکزی ارائه می‌دهد همانند سال گذشته است ولی با توجه به اینکه نیاز به نقدینگی به دلیل نوسانات ارزی بیشتر شده است تامین این مساله نسبت به گذشته کمتر است. اگر این موضوع به خوبی محقق شود و برای واحدهای تولیدی نقدینگی لازم صورت بگیرد با رونق تولید بیشتری مواجه خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش تولید خودروسازان علت گرانی خودرو چیست، گفت: تامین نقدینگی برای این شرکت‌ها خیلی قابل توجه نبوده اما خودروسازها برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند و بحث ساخت داخل را جدی گرفتند و برخی از قطعاتی که پیش از این از خارج کشور وارد می کردند را در داخل تامین می‌کنند. این اقدام باعث می‌شود که قیمت قطعات پایین‌تر تمام شود.

رحمانی تاکید کرد: کمک‌های محدودی هم از طرف نظام بانکی به خودروسازها صورت گرفته که در افزایش تولیدشان موثر بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش قیمت خودرو، گفت: از بهمن سال گذشته تا امروز خودروسازها هیچ افزایش قیمتی از نظر کارخانه نداشته‌اند بلکه برخی گرانی‌ها به دلیل نوسانات بازار بوده است. یکی از راه‌های مقابله با افزایش قیمت خودرو بالا بردن سطح تولید است که این مساله از یکی، دو ماه قبل محق شده است.

وی اظهار کرد:تلاش ما و همه دست اندرکاران این است که تولید را از مقدار فعلی بیشتر کنیم چراکه ظرفیت ذاتی این اقدام را داریم ولی باید در برخی جوانب تامین شویم.

رحمانی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای جلوگیری از التهابات بازار دارید؟ گفت: خودروسازها میزان تولیدشان را تنها برای امسال افزایش نداده‌اند بلکه برای کل سال آینده هم برنامه‌ریزی کرده‌اند. این شرکت‌ها موظفند در مقاطع پایانی سال به دلیل افزایش سطح تقاضاها و جلوگیری از افزایش قیمت تمهیداتی را بیاندیشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که آیا آماری از میزان خسارات وارد شده به واحدهای تولیدی در جریان سیل سیستان و بلوچستان دارید؟، گفت: هنوز خسارت‌ها جمع بندی نشده است ولی خوشبختانه از این نظر تاکنون خسارات جدی نداشته‌ایم بلکه فقط برخی زیرساخت‌ها و ورودی شهرک های صنعتی آسیب دیده اند.

وی افزود: دولت و همچنین وزارت صنعت خود را موظف می‌داند که تمامی خسارت های وارد شده در سیل اخیر را جبران کند. همچنین صنایع کوچک و بزرگ کشور کمک های زیادی را برای سیل زدگان استان سیستان در نظر گرفته اند.

رحمانی گفت: روز گذشته شرکت های استانهای اطراف سیستان همانند مس سرچشمه، اقلام مورد نیاز سیل زدگان را تامین کردند. معادن نیز هر امکانی که در این زمینه دارند از جمله تامین ماشین آلات، تدارک دیده‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها