کد خبر : 35558

قیمت خودرو این ماه می‌شکند!

قیمت خودرو این ماه می‌شکند!

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: با توجه به آمار اعلام شده در مورد میزان تولید خودرو در ماه آذر به نظر می‌رسد که قیمت خودرو در ماه جاری ریزش کند.

به گزارش خودروتک به نقل از گسترش‌نیوز: سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهار کرد: اختلاف قیمت خودروها در بازار و کارخانه به بیشترین حد ممکن رسیده است. اما از طرف دیگر گفته می‌شود که تولید خودرو در ماه آذر ۳ برابر شده و اگر این آمار صحیح باشد در آینده قیمت‌ها دوباره می‌شکند. کمترین اختلاف قیمت کارخانه و بازار در شهریور ماه رقم خورد که حدود ۳ الی ۱۱ میلیون تومان بود. شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که این اختلاف قیمت به ۱۴ تا ۴۴ میلیون تومان رسیده که این قضیه به خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان مربوط می‌شود. تمامی این موارد نشان‌دهنده این است که ما نتوانستیم بازار خودرو را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: قیمت خودروهای وارداتی ارتباط نزدیکی با نمونه‌های داخلی دارد. به عنوان مثال پراید ۱۳۱ در ماه شهریور به ۴۰ میلیون تومان بود و در آن زمان سانتافه نیز ۷۳۰ میلیون تومان قیمت داشت. اما وقتی که پراید به ۵۰ میلیون تومان می‌رسد قیمت سانتافه نیز ۹۰۰ میلیون تومان می‌شود. این مسئله یک حالت روانی دارد و زمانی که نرخ خودروهای داخلی بالا می‌رود در نتیجه جو ایجاد شده به دنبال آن قیمت وارداتی‌ها و مونتاژی‌ها نیز بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران در مورد روند قیمت خودروها در بازار گفت: از چهارشنبه هفته گذشته شرایط بازار خودرو کمی تغییر پیدا کرده است. بدین صورت که دوباره عرضه کارتکس‌های ویرایشی شروع شد البته این مورد ۳ الی ۴ ماه ممنوع بود. این قضیه نیز تاثیرگذار است و این هفته اگر نوسان نرخ ارز نداشته باشیم شرایط قیمت خودروها تغییر می‌کند و نرخ‌ها می‌شکند.

وی در پایان اشاره کرد: اگر آمار ذکر شده در مورد تولیدات خودرو صحیح باشد. پس از افزایش عرضه در ماه جاری، قیمت خودروها نیز ریزش پیدا خواهد کرد. تعادل میان قیمت کارخانه و بازار مستلزم عرضه مناسب از سوی خودروسازان است. لازم به ذکر است که بازار عرضه و تقاضا را تعیین می‌کند. این نکته را باید گفت اگر خودرویی را بخواهیم همین امروز تهیه کنیم به سختی و با چندین مرتبه تماس می‌توان پیدا کرد. این قضیه مربوط به خودروهای پرتیراژ است و نشان می‌دهد که خودرو در بازار کم است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها