کد خبر : 35447

قیمت گذاری در سایت های اینترنتی چطور کنترل می شود؟

قیمت گذاری در سایت های اینترنتی چطور کنترل می شود؟

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفت: به زودی احراز هویت آگهی‌کنندگان خودرو در سایت‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از گسترش‌نیوز: رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی درباره قیمت‌گذاری در سایت‌های آگهی خودرو گفت: ۲ الی ۳ اقدام در زمینه قیمت‌گذاری در سایت‌های آگهی انجام شده است.

در اتحادیه برای این موارد ضوابطی نوشته شده و این ضوابط به اتاق اصناف رفته اما متاسفانه هنوز اعلام نظر نشده است. شرکت‌ها یک سری فیلترهایی گذاشتند اما مهم‌ترین بحث که باید پیگیر آن باشیم بحث احراز هویت آگهی دهنده است.

این مورد نیز به اطلاعاتی نیاز دارد و به عنوان مثال سامانه شاهکار را معرفی کردند اما همه‌گیر نشد. دیوار سایتی است که صرفا از این سامانه استفاده می‌کند اما یک سری ایرادات نیز دارد.

فرد آگهی‌دهنده کیست؟

وی ادامه داد: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز اظهار کرد که یک سامانه احراز هویت با نام امتا را قرار است معرفی کند. البته این سامانه هنوز صد در صد و قطعی نشده است. بحث احراز هویت در مورد سایت‌های آگهی را اگر بتوانیم به نتیجه‌ای برسانیم و هزینه‌های آن نیز روی دوش کسب‌و‌کارها یا آگهی دهنده نیفتد می‌تواند اتفاق خوبی باشد. ما باید متوجه شویم که فرد آگهی دهنده چه کسی هست و آیا وجود حقیقی دارد؟ بیشتر افرادی در این حوزه تخلف می‌کنند که می‌خواهند ردی از خود به جای نگذارند. حاکمیت باید به ما کمک کند تا بتوانیم چنین مشکلاتی را نیز برطرف کنیم.

فیلتر قیمت‌های بالاتر از حد مجاز

سخنگوی کسب‌و‌کارهای مجازی در پاسخ به این سوال که مگر می‌توان به نحوه قیمت‌گذاری توسط صاحب خودرو ایراد گرفت؟ به گسترش‌نیوز گفت: به طور کلی نمی‌توان ایرادی به قیمت گذاشته شده روی خودروها توسط صاحبان گرفت. بحث این است که بعضی از سازمان‌ها می‌گفتند که برخی از قیمت‌های اعلام شده برای خودروها سازمان‌دهی شده است و یک باند در این زمینه وجود دارد. گفته می‌شد که این افراد سعی می‌کنند یکباره قیمت برخی خودروها را بالا ببرند. زمانی که این افراد شناسایی شوند می‌توان دریافت که آن فروشنده چه کسی است؟ در کنار این مسئله نیز می‌توان فیلترهای بازه قیمتی نیز گذاشت که به عنوان مثال سایت دیوار این کار را انجام داده است. مثلا بازه قیمتی ۱۵ روز گذشته خودرویی مانند پراید ۵۰ میلیون تومان است و در نتیجه فرد نمی‌تواند قیمت بالاتر از آن را بگذارد در غیر این صورت در سایت نمایش داده نمی‌شود.

اوضاع درآمدی سایت‌های آگهی خودرو

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد سایت‌های آگهی خودرو در کشور زیاد است و کوچک و بزرگ دارند. حداقل حدود ۱۰ الی ۱۵ سایت در این زمینه مجوز گرفته‌اند اما سایت‌های بزرگ نهایتا به ۵ عدد می‌رسند. از لحاظ درآمدی اطلاعاتی در مورد این سایت‌ها نداریم و نمی‌توان از آن‌ها نیز سوال کرد اما به نظر می‌رسد که شرایط کسب‌و‌کار آن‌ها بد نباشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها