کد خبر : 34742

پژو 405 تحویلی بعد از تیر 99 پلاک نمی شود

پژو 405 تحویلی بعد از تیر 99 پلاک نمی شود

معاون رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تولید پژو ۴۰۵ از ابتدای تیر ۹۹ متوقف می‌شود و به همین دلیل شماره‌گذاری این خودرو با موعد تحویل در آذر ۹۹ انجام نخواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، وحید مرندی‌مقدم در یک نشست خبری در پاسخ به سؤالی که پرسید طبق مصوبه شورای عالی استاندارد تولید پژو 405 باید از ابتدای تیر سال آینده متوقف شود ولی در حال حاضر پیش فروش این خودرو با موعد تحویل آذر 99 انجام می‌شود، سازمان استاندارد چه موضعی در این خصوص دارد، اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی استاندارد تولید 4 مدل خودروی پرتیراژ از جمله پژو 405 باید متوقف شود به طوری که پژو 405 از ابتدای تیر 99 از رده تولید خارج می‌شود و در این صورت اگر قرار باشد این خودرو بعد از تیر 99 تولید و به مردم عرضه شود، مجوز شماره‌گذاری برای آن صادر نخواهد شد.

وی ادامه داد: پژو 405 فقط برای مصرف تاکسی و به صورت گاز سوز برای داخل شهر قابلیت تولید و عرضه خواهد داشت. 

به گفته معاون رئیس سازمان ملی استاندارد تولید سایپا 111، سایپا 131 و سایپا 132 نیز از ابتدای مرداد 99 متوقف خواهد شد و فقط وانت پراید برای تامین نیاز کشور به وانت قابلیت تولید خواهد داشت.

مرندی‌مقدم در ادامه با بیان اینکه گزارشی در مورد تولید سه خودروی دیگر نیز که قابلیت مطابقت با استانداردها را ندارند در جلسه آینده شورای عالی استاندارد ارائه خواهیم کرد،‌گفت: این خودروها در حوزه سواری و تجاری سنگین قرار دارند که در بخش سواری در زمینه استاندارد مربوط به تعویض دنده که بر روی سوخت خودرو تاثیرگذار است و همچنین استاندارد باد لاستیک و استاندارد چراغ روشن روز مشکلاتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه خودروهای تجاری نیز در زمینه ترمز هوشمند مشکلاتی وجود دارد که نیازمند سیستم راداری است و قطعه سازان تلاش دارند این قطعه را بسازند. همچنین انحراف از مسیر برای خودروهای تجاری نیز مطرح است که جاده‌ها باید خط کشی لازم را داشته باشند تا اگر خودرو از مسیر اصلی منحرف شد ، هشدار داده شود. در این زمینه رعایت استاندارد نشاندهنده باد لاستیک خودرو با مشکلاتی در خودروهای تجاری روبرو است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها