کد خبر : 34724

سمت و سوی بازار خودرو در 3 ماه پایانی سال

سمت و سوی بازار خودرو در 3 ماه پایانی سال

برای برخی از کسانی که اخبار بازار و قیمت خودرو را دنبال می کنند مهم است که چشم اندازی از روند قیمت ها در آینده داشته باشند. این مساله هم برای تقاضای مصرفی یعنی کسانی که قصد خرید خودرو برای استفاده دارند اهمیت دارد و هم کسانی که به قصد سرمایه گذاری اقدام به خرید می کنند.

به گزارش خودروتک، در 9 ماهی که از سال 98 سپری شده است قیمت خودرو بالا و پایین زیادی را به خود دیده است. سال 98 با روند جهشی قیمت خودرو آغاز شد و در تابستان قیمت ها ریزش محسوسی داشتند. با آغاز پاییز بار دیگر روند افزایشی به بازار خودرو بازگشت.

شاید این روند ها برای برخی حاکی از این باشد که بازار خودرو برای سرمایه گذاری بازار پرسودی است. اما نتایج گزارش سایت تابناک نشان می دهد که بازار سهام در راس بازارهای سودآور قرار دارد و خودرو حتی در رده دوم و سوم هم قرار نمی گیرد.

در گزارش تابناک آمده است: در بازار خودرو قیمت‌ها در چند ماه اخیر افزایشی بوده است. طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، تولید خودرو در هشت ماهه امسال روند کاهشی را تجربه نموده است، به طوری که در این مدت ۴۸۷ هزار و ۹۶ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲.۳ درصد افت داشته است. در هشت ماهه امسال تولید انواع سواری ۴۴۵ هزار و ۷۷۴ دستگاه بوده است که در مقایسه با هشت ماهه سال گذشته کاهش ۳۲.۸ درصدی را تجربه کرده است.

بررسی وضعیت تولید ایران خودرو در هشت ماهه امسال نشان می‌دهد در این گروه خودروسازی ۲۰۲ هزار و ۶۹۵ دستگاه انواع خودرو تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۸ درصد کاهش داشته است. در مورد وضعیت تولید گروه صنعتی سایپا نیز باید به تولید ۲۵۹ هزار و ۳۶۲ دستگاه انواع خودرو طی هشت ماهه امسال اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۲ درصد افت داشته است.

سمت و سوی بازار سرمایه، خودرو، ارز، مسکن، طلا و سکه در سه ماهه پایانی سال؛ کدامیک ارزش سرمایه گذاری دارد؟

پیش بینی ها در مورد قیمت خودرو حکایت از آن دارد که با ادامه روند تولید در هشت ماهه سال جاری و کاهش عرضه در مقایسه با سال گذشته از یک سو و وجود تقاضای سنتی و افزایش تقاضا برای خودرو در شب عید از سوی دیگر، باعث خواهد شد تا کفه در بازار خودرو به سمت تقاضا سنگینی کند و قیمت خودروها در ادامه سال روند صعودی داشته باشد. البته در صورت افزایش تولید خودرو توسط خودروسازان ممکن است که این شرایط در پایان سال به گونه ای دیگر رقم بخورد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها