کد خبر : 34636

اتفاق عجیب در قیمت پراید / چشم انداز قیمت خودرو در آینده نزدیک

اتفاق عجیب در قیمت پراید / چشم انداز قیمت خودرو در آینده نزدیک

وقتی نظم یک بازار به هم بخورد انتظار هر اتفاقی را باید در آن بازار داشت. یک نمونه آن را این روزها می توان در بازار خودرو مشاهده کرد. جایی که اکنون قیمت پراید وانت از قیمت دیگر انواع این خودرو سبقت گرفته است. در حالی که قیمت گرانترین مدل پراید سواری یعنی پراید 111 رنگی در حدود 54 میلیون تومان است، قیمت وانت پراید یا همان پراید 151 به 55 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت نیوز، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: در حال حاضر قیمت وانت از پراید هم سبقت گرفته است. علت تشدید تقاضای مردم برای خرید وانت نیز داشتن سهمیه بنزین بیشتر این مدل خودرو است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش که قیمت خودرو تا پایان این هفته چه وضعیتی را دارد؟ گفت: از اواخر هفته گذشته تاکنون قیمت ارز روند باثباتی را در پیش گرفته است و همین موضوع باعث شده تا تقاضا در بازار خودرو به طور چشم‌گیری کاهش یابد. همین عامل نیز منجر به ارزانی دو تا چهار میلیون تومانی برخی از خودروها شده است.

سعید موتمنی با اشاره به تقاضای مردم برای خرید خودرو افزود: به دلیل افزایش قیمت بنزین فعلا تقاضای مردم به سمت خرید خودروهای دوگانه‌سوز به ویژه وانت افزایش یافته است. افزایش تقاضا موجی از گرانی را در بازار خودرو ایجاد کرده است. علت تشدید تقاضای مردم برای خرید وانت نیز داشتن سهمینه بیشتر این مدل خودرو از بنزین است.

او در ادامه اظهار کرد: از سه‌شنبه هفته گذشته تا به حال افزایش قیمتی در مدل‌های سواری خودرو زیر ۱۰۰ میلیون مشاهده نمی‌شود. البته علت تداوم ثبات قیمت‌ها نیز عرضه خودرو از سوی خودروسازان نیست بلکه تقاضا برای خرید کاهش یافت.

موتمنی گفت: چناچه قیمت دلار تا پایان هفته روند با ثباتی داشته باشد قیمت خودرو هم تثبیت می‌شود در غیر این صورت با افزایش قیمت دلار قیمت خودرو هم مجدد گران خواهد شد.

او با اشاره به افزایش قیمت وانت اظهار کرد: در حال حاضر قیمت وانت از پراید هم سبقت گرفته است. به طوری‌که وانت پراید ۱۵۱ به قیمت ۵۴ تا ۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها