کد خبر : 34436

تولید خودروی هیبریدی در ایران چقدر جدی است؟

تولید خودروی هیبریدی در ایران چقدر جدی است؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از حداکثرسازی تولید خودرو با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: امکان تولید خودروهای هیبریدی و برقی در داخل کشور وجود دارد و باید ظرفیت هر یک از بخش‌های تولید خودرو باید به منصه ظهور برسد.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت نیوز ، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که چرا در صنعت خودرو با کمبود قطعه مواجه هستیم؟ به تجارت‌نیوز گفت: برای حداکثرسازی تولید خودروهای داخلی و تامین قطعات پای وزارت علوم و شرکت‌های دانش‌بنیانی به میان کشیده شد. با نمایشگاهی که چندی پیش در حوزه قطعات خودرو برگزار شد قرار بر این است که وزارت علوم مراکز تحقیقاتی را راه‌اندازی و نیازمندی‌های صنعت خودرو را جمع‌آوری کند.

محمدرضا نجفی‌منش افزود: تمام تلاش ما این است که در تولید قطعات و مواد اولیه خودرو به حداکثرسازی برسیم. البته این طرح حداکثرسازی در تولید خودرو و حضور دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرو ایده‌ای بود که طی دو سال گذشته توسط نمایندگان بخش‌خصوصی مطرح شد. حالا قرار است برای نجات صنعت خودرو کشور اجرا و پیاده‌سازی شود تا قطعاتی که توسط سایر کشورها تامین می‌شد از این پس توسط مهندسان ایرانی ساخته شود.

نجفی‌منش در پاسخ به این پرسش که تولید خودروهای هیبریدی در ایران چقدر جدی است؟ پاسخ داد: امکان تولید خودروهای هیبریدی و برقی در داخل کشور وجود دارد و باید ظرفیت هر یک از بخش‌های تولید خودرو باید به منصه ظهور برسد.

او همچنین در بخش دیگر سخنانش به دلالی در بازار خودرو اشاره کرد و گفت: دولت همچنان قصد دارد که نرخ خودرو را ثابت نگه دارد. همین اقدام آنها باعث شده که خودروسازان با ضرر ۴۳ هزار میلیارد تومانی رو به رو شوند. دخالت دولت در بحث قیمت‌گذاری خودرو باعث شده که دلالی در بازار خودرو تشدید شود و یک خودرو ۳۷ میلیون تومانی در بازار ۵۰ میلیون تومان فروخته شود.

نجفی‌منش در توصیه‌ای به دولتمردان اظهارکرد: پیشنهاد ما به دولت این است که نرخ خودرو در کارخانه پنج درصد زیر حاشیه بازار تعیین شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها