کد خبر : 34277

اختصاصی خودروتک؛

با خودروهای چینی جدید نزدیک به بازار ایران آشنا شوید

با خودروهای چینی جدید نزدیک به بازار ایران آشنا شوید

گفته می‌شود برند چینی Hongqi (هونگچی) مذاکرات اولیه برای حضور در ایران را پشت سر گذاشته و انتظار می‌رود جدیدترین گزینه در بازار خودروی کشور باشد.

به گزارش خودروتک ،از اواسط تابستان بود که خبرهایی مبنی بر همکاری پرشیا خودرو (عرضه‌کننده BMW و MINI) در ایران با برند هونگچی به گوش می‌رسید. این شرکت چینی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های لوکس‌ساز FAW شناخته می‌شود.

اگرچه هنوز هیچ اطلاعیه‌ای در این رابطه به صورت رسمی منتشر نشده ولی با این حال برخی از رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی حول محصولات احتمالی مطرح کرده‌اند. شنیده‌ها حاکی از آن است که هونگچی قرار بود طی همکاری با گروه بهمن در ایران محصولات خود را عرضه کند، اما بهمن خودرو به دلیل قیمت زیاد با آن مخالفت کرد. به هم دلیل شرکت پرشیا خودرو با این خودروساز چینی همکاری خواهد کرد.

با این تفاسیر پیش‌بینی مدل‌های احتمالی برای حضور در ایران کار ساده‌ای نخواهد بود. با این حال حدس و گمان‌ها برای تولید یک یا چند نمونه از محصولات زیر است.

Hongqi H5

این خودرو بر اساس خودروی مزدا 6 آتنزا (ATENZA) توسعه یافته است. احتمالا برای این خودرو دو پیشرانه 2 لیتری 158 اسب‌بخاری و 2.5 لیتری 192 اسب‌بخاری در دسترس خریداران خواهد بود.

 Hongqi H7

این خودرو یک سدان سایز متوسط لوکس است که رقابت با خودروهایی مثل ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس بنز E کلاس را هدف قرار داده است حتی با اینکه با داشتن 5.1 متر طول، از هردوی آن‌ها بزرگ‌تر است. گفته می‌شود هونگچی H7 جدید با پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه خواهد شد.

Hongqi HS5

هونگچی HS5

طراحی این خودرو از مدل مفهومی FAW با نام U کانسپت گرفته شده است. در جلوی HS5 جلوپنجره چند ضلعی طراحی شده و رنگ قرمز که نشانه این برند است، در وسط آن نقش بسته است، افزون بر این‌که این جلوپنجره از دو طرف کشیده شده تا به چراغ‌ها در کناره آن متصل شود. این خودرو از پیشرانه 2 لیتری استفاده می‌کند که توان آن 224 اسب‌بخار است. این پیشرانه استاندارد ششم آلایندگی ملی چین را دارد. جعبه دنده HS5 شش سرعته اتوماتیک است.

Hongqi HS7

تریم چرمی، نوارهای آلومینیومی درون کابین و فرمان کاربردی از ویژگی‌های این خودرو هستند. به علاوه کاربران با یک سامانه اطلاعات و سرگرمی بزرگ کار خواهند کرد و از یک فضای مناسب برای سر و پا برخوردارند. خودروی فوق روی پلتفرم سدانH7  سوار است و قدرتش را از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر با گشتاور 260 نیوتن‌متر و توان 204 اسب‌بخاری می‌گیرد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها