کد خبر : 34173

ریزش قیمت خودرو آغاز شد / کاهش میلیونی خودروهای پرتقاضا

ریزش قیمت خودرو آغاز شد / کاهش میلیونی خودروهای پرتقاضا

هر چند بازار خودرو این روزها با رکودی سخت و سنگین دست و پنجه نرم می کند اما بررسی وضعیت بازار نشان می دهد نشانه‌های ریزش قیمت در این بازار آشکار شده است. بازار خودرو در اولین روز هفته در حالی بازگشایی شد که کاهش قیمت تا یک میلیون تومان هم در قیمت خودروها دیده می‌شود.

به گزارش خودروتک، دیروز شاهد ریزش قیمت ها در بازار راکد خودرو بودیم به گفته برخی از فعالان بازار انتظار می رود در صورت عدم نوسان نرخ ارز این کاهش قیمت ادامه دار باشد.

در یکی دو ماه اخیر جو روانی حاکم بر دیگر بازارها موجب شد تا دلالان خودرو فرصت دمیدن بر تنور قیمت خودرو را پیدا کنند. با این حال قیمت های کنونی بسیار بالاتر از قیمت های آخر تابستان است و در این شرایط خریدار واقعی وارد بازار نمی شود. یکی از مواردی که سفته بازان خودرو از آن برای افزایش قیمت استفاده کردند اصلاح قیمت بنزین بود. این در حالیست که افزایش قیمت بنزین با هیچ منطق اقتصادی نمی تواند موجب افزایش قیمت خودرو شود و صرفا روی الگوی مصرف بنزین از سوی مردم اثر خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش دیروز وانت آریسان با کاهش ۵۰۰ هزارتومانی همراه بود و به قیمت ۷۱ میلیون تومان رسید.همچنین کوییک دنده ای از میان خودروها کمترین ریزش قیمت را تجربه کرد و با ۱۰۰ هزارتومان کاهش، با قیمت ۷۳ میلیون و۴۰۰ هزارتومان به فروش رسید.

در این میان خودروهایی مانند کیا سراتو، کوییک اتومات و پژو۲۰۶ تیپ ۵ (فول) کاهش یک میلیون تومانی یافتند و به ترتیب به قیمت ۳۲۹ میلیون تومان، ۱۰۰ میلیون تومان و۱۱۳ میلیون تومان معامله شدند.

پژو۴۰۵ جی ال ایکس  که تا ۸۰ میلیون تومان هم پیش رفت دیروز در قیمت ۷۸ میلیون و۵۰۰ هزارتومان ماندگار شد.

برلیانس اچ ۲۲۰ دنده ای یک میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۲(فول) هم یک میلیون و۳۰۰ هزارتومان ریخت و به ترتیب با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان و۹۳ میلیون و۵۰۰ هزارتومان در بازار خرید و فروش شد.

تنها سمند ال ایکس و پژو پارس دوگانه سوز  بودند که افزایش قیمت را تجربه کردند، هرکدام با افزایش ۲۰۰ هزارتومانی به ترتیب با قیمت۸۵ میلیون تومان و۱۲۹ میلیون تومان عرضه شدند.

منبع قیمت ها : خبرآنلاین

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها