کد خبر : 33943

تعداد خودروهای کف کارخانه ها از زبان وزیر صنعت

تعداد خودروهای کف کارخانه ها از زبان وزیر صنعت

وزیر صمت عنوان کرد: امروز شاهدیم که با وجود بسیاری از مشکلات، بیش از ۲۰۰ هزار خودروی موجود در کف پارکینگ‌ها به کمتر از ۳۰ هزار دستگاه رسیده است.

به گزارش خودروتک به نقل از شاتا ، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: طبق آمار ۸ ماهه امسال، هم اکنون تولید ۲۷ گروه کالایی در سطح کشور افزایشی است و فقط در بخش خودرو و آلومینیوم با چالش مواجه بودیم که با تمهیدات اتخاذ شده تولید آلومینیوم تا پایان سال جبران می‌شود و شرایط تولید خودرو نیز نسبت به ابتدای سال تغییر محسوسی داشته و شاهد روند مثبتی هستیم.

وی ادامه داد: حفظ صنعت خودرو به عنوان یک صنعت پیشران مورد توجه دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است و امروز شاهدیم که با وجود بسیاری از مشکلات، بیش از ۲۰۰ هزار خودروی موجود در کف پارکینگ‌ها به کمتر از ۳۰ هزار دستگاه رسیده است.

رحمانی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از خودرو‌های تحویل شده به مشتریان با تامین قطعات از محل اجرای قراردادهای منعقده در چارچوب برنامه ساخت داخل در این بخش بوده است.

وی اعلام کرد: برای سال جاری داخلی سازی حدود ۴۰۰ میلیون دلار نیاز وارداتی صنعت خودرو در دستور کار است که تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیون دلار آن محقق شده است. رحمانی با اشاره به راه‌اندازی دفتر ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پیگیری برنامه‌های مرتبط با این حوزه، از راه اندازی سایت توانیران به عنوان نمایشگاه دائمی معرفی نیازمندی‌های صنعت و همچنین عرضه توانمندی‌های این بخش در سطح کشور تا پایان آذرماه سال جاری خبر داد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها