کد خبر : 33804

بازار خودروهای دوگانه سوز تکان خورد

بازار خودروهای دوگانه سوز تکان خورد

با اصلاح قیمت بنزین و سهمیه بندی آن طبیعی است که بخشی از مصرف کنندگان ترجیح بدهند به سراغ خودروهایی با سوخت جایگزین یعنی گاز بروند. در این میان برخی خودرو خود را گازسوز می کنند و برخی به سراغ خودروهای دوگانه سوز کارخانه ای می روند. این یعنی ورود تقاضای بیشتر به بخش خودروهای دوگانه سوز در بازار خودرو. اتفاقی که رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیز آن را تایید می کند.

به گزارش خودروتک، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره وضعیت تقاضا برای خودروهای گازسوز گفت: خودروهای دوگانه‌سوز با توجه به افزایش نرخ بنزین به صرفه هستند و از آن‌ها برای مقاصد مختلف استفاده می‌شود. این خودروها به دلیل این که تعداد آن‌ها در بازار کم است، با اختلاف قیمت نسبت به نمونه‌های تک‌سوز بنزینی فروخته می‌شوند. پیش از افزایش نرخ بنزین اختلاف قیمت‌ها در حد ۱ الی ۲ میلیون تومان بود اما شرایط تغییر کرده است. به طور کلی تقاضا برای خرید خودروهای دوگانه‌سوز بعد از تغییر قیمت بنزین بیشتر شد.

وی در ادامه درباره قیمت برخی از مدل‌های دوگانه‌سوز در بازار گفت: در حال حاضر پژو پارس معمولی ۱۰۱ و نسخه دوگانه ۱۱۷ میلیون تومان قیمت دارد. سمند معمولی ۹۵ میلیون است در حالی که نمونه دوگانه‌سوز آن ۱۱۷ میلیون تومان قیمت دارد. در مورد وانت‌ها نیز نیسان دوگانه‌سوز با قیمت ۸۷ میلیون تومان عرضه می‌شود.

موتمنی در پایان گفت: پراید از سال ۹۶ به صورت دوگانه‌سوز عرضه نشد و فقط نمونه کارکرده آن در بازار وجود دارد. دلیل قطع شدن تولید این خودرو نیز مشخص نیست.تا ماه مهر و آبان اختلاف قیمت خاصی میان نمونه‌های دوگانه و معمولی وجود نداشت. اما در حال حاضر اختلاف قیمت دوگانه با نسخه‌های تک‌سوز بنزینی به ۱۰ الی ۱۴ میلیون تومان رسیده است. در این میان بیشترین اختلاف قیمت نیز به خودروی سمند مربوط می‌شود.

منبع: گسترش نیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها