کد خبر : 32991

میزان سهمیه بنزین وانت ها اصلاح شد (جزئیات)

میزان سهمیه بنزین وانت ها اصلاح شد (جزئیات)

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از موافقت کمیته سه نفره سوخت با واریز ۱۰۰ لیتر سهمیه مازاد به کارت های سوخت وانت بارهای کم مصرف و پر مصرف در ۲ روز آینده خبرداد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم،  حسین مدرس خیابانی در نشست ویژه ستاد تنظیم بازار بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین که امروز چهارشنبه 6 آذرماه در وزارت صمت برگزار شد،گفت: با موافقت کمیته سوخت کشور برای سهمیه اختصاصی وانت بار ها، 100 لیتر علی الحساب حداکثر در 48 ساعت آینده به کارت سوخت وانت بارهای پرمصرف و کم مصرف که نسبت به حمل کالا ومواد غذایی مبادرت می کنند واریز خواهد شد

وی ادامه داد: برای افزایش سهمیه بیشتر از سهمیه تخصیص یافته به وانت بارها قرار است، که کمیته سه نفره با حضور نماینده ستاد تنظیم بازار نشست ویژه برگزار کند و در مورد اختصاص سهمیه مناسب تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به مصوبات آخرین نشست ویژه ستاد تنظیم بازار گفت: بازرسی و نظارت با حضور دستگاه ها و به صورت گشت های مشترک و در جهت احقاق حق مصرف کنندگان ادامه خواهد داشت.

مدرس خیابانی در توضیح شایعه افزایش قیمت لوازم خانگی در بعضی نقاط کشور گفت : براساس آمارهای ارائه شده از سوی معاونت صنایع وزارت صمت، تولید برخی اقلام لوازم خانگی 11 تا 13 درصد افزایش داشته است و روز گذشته در جلسه ای که تمامی اتحادیه های زنجیره تولید و عرضه لوازم خانگی با اتحادیه اصناف داشته اند، اعلام کرده اند که تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی در مبادی تولید لوازم خانگی صورت نگرفته است و براساس گفته آنها تمامی مکان های عرضه و فروش لوازم خانگی با تخفیف عرضه و به فروش می رسد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی ادامه داد: اگر مردم در مراجعات خود متوجه افزایش قیمت شده اند در تماس با سامانه 124 شکایات خود را مطرح کنند تا رسیدگی شود.

مدرس خیابانی با اشاره به نرخ بعضی از کالاهای فصلی همانند تخم مرغ و گوجه فرنگی تاکید کرد: براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار ، سازمان میادین و میوه و تره بار غرفه های ویژه، رایگان و محل های مناسب برای عرضه کالاهای اساسی اختصاص می دهد و ستاد تنظیم بازار هم تامین کالاهای سازمان میادین و تره بار را دراولویت قرار میدهد؛ ضمن اینکه سهمیه ویژه برای کالاهای اساسی به استان ها اختصاص داده شده است تا آثار روانی فضای افزایش قیمت ها را مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار می خواهد که آثار روانی بر افزایش نرخ کالا ها در کشور را کنترل کند، بیان کرد: تمامی حوزه ها از مبادی تولید تا مصرف به صورت روزانه رصد می شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اشاره به تخصیص سهم ویژه بنزین به گروه های هدف گفت: قبل از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، گروه های مصرف کننده آن را مصرف می کردند که از جنس آلودگی، ترافیک و مصرف بود ولی امروز با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، تخصیص سهمیه ویژه به گروه های مولد و کارآفرین ارائه می شود و آنهایی که از محل بنزین شغل و ارزش افزوده ایجاد می کنند. باید به این مساله توجه کنیم که اگر شرکت فرآوردهای نفتی سهمیه خاصی را تخصیص می دهد نترسد چرا که به بنزین را از مصرف به بخش تولید سوق داده ایم

وی ادامه داد: کارگروه سوخت در وزارت نفت، معاونت بازرگانی و صنایع وزارت صمت و وزارت کشور در تلاش هستند که تخصیص سهمیه های سوخت براساس پیمایش باشد تا وزارت نفت هم اطمینان را کسب کند که اگر سهمیه ای تخصیص می دهد از جنس مازاد کارت و فروش آزاد در بازار نباشد .

تلاش برای دریافت سهمیه پیک موتوری

قائم مقام وزیردر امور بازرگانی بیان کرد: نشست امروز منحصرا به وانت بارها که مسئول حمل کالا هستند اختصاص داشت ولی در کمیته سه نفره نماینده ستاد تنظیم بازار تلاش خواهد شدکه برای پیک های موتوری هم سهمیه ای در نظر بگیرید.

وی ادامه داد: وزارت کشور برای لنج های صیادی پیشنهادی را ارائه داده است که در جلسه آینده سه نفره سوخت مطرح و تصمیم گیری خواهد شد.

قائم مقام وزیر در امور بازرگانی درباره تخصیص سوخت به خودروهای فرسوده بیان کرد: ما در تلاش هستیم تا ممنوعیت و محدودیت مصرف کارت سوخت خودروهای فرسوده را تمدید کنیم، چرا که وزارت نفت اشاره می کند که به خودروهای فرسوده، نمی خواهد که کارت سوخت بدهد و اعتقادداریم که در ابتدای اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین نباید ممنوعیت استفاده از کارت های سوخت خودرو های فرسوده اجرا شود .

قیمت تاکسی های اینترنتی

وی بیان کرد: دو شرکتی که در این زمینه فعال هستند در نشست دیروز اعلام کرده اند که هیچ گونه افزایش قیمتی ندارند.

مدرس خیابانی مطرح کرد: آنها برای جلوگیری از متضرر شدن رانندگان از درصد کارمزدی را کاهش می دهند. همچنین با اختصاص سهمیه که دیروز به کارت های سوخت آنها واریز شد نباید افزایش قیمت داشته باشند.

وی درباره نظارت بر عملکرد تاکسی های اینترنتی گفت: آنچه که وزارت کشور اعلام کرده است ، گشت ها و کنترل های شهری تشدید شده است.

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به اینکه مصرف کننده برای بسیار مهم است، اما نباید که تولید کننده هم تضعیف شود، گفت: اگر تولید کننده به دلیل رکود کالا در بازار تخفیفی را ارائه می کرد، پس از مدتی آن راحذف کرده است نباید آن را زیرگروه اصلاح قیمت بنزین قرار داد.

وی بیان کرد: ضمن اینکه بخشی از نوسانات نرخ کالا فصلی و طبیعی است ، به عنوان مثال در بخش لبنیات و تخم مرغ همیشه در نیمه دوم سال افزایش مصرف داشتیم و حتی اگر این طرح هم اجرا نمی شد، قیمت تخم مرغ و گوجه رنگی در نیمه دوسال افزایش پیدا می کرد.

مدرس خیابانی افزود: جلسات ستاد تنظیم بازار از امروز به صورت هفته ای یکبار و هر دوشنبه با حضور همه اعضا و دستگاه ها برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها