کد خبر : 32898

جدیدترین تصمیم برای تعهدات خودروهایی که تولید نمی شوند

جدیدترین تصمیم برای تعهدات خودروهایی که تولید نمی شوند

برخی خودروها در شرایط کنونی قابل تولید نیستند و این در حالی است که خودروسازان از قبل این خودروها را پیش فروش کرده اند. نتیجه این بروز پدیده خودروهای معوق شده است. روز گذشته مجتبی جواهریان، مدیر کل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت ، سیاست اتخاذ شده برای عبور از بحران خودروهای معوق را تشریح کرد.

به گزارش خودروتک، جواهریان در خصوصتعهدات خودروسازان گفت: حسب تصمیمات متخذه در جلسات کمیته خودرو مستقر در وزارت صمت مقرر شده تا از طریق ارائه برنامه‌های جایگزین درخصوص خودروهایی که امکان تولید آن وجود ندارد، ضمن پیشنهاد خودروی جایگزین یا ارائه سبدی از محصولات قابل تحویل، نسبت به جلب رضایت خریدار اقدام شود.

وی افزود: همچنین خودروسازان مکلف شدند در ارتباط با آن دسته از خودروهایی که تعهدات معوق ندارند، اولویت واگذاری آن را به جایگزینی برای سایر خودروهای با تعهدات معوق اختصاص دهند.

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: همچنین برای کاهش نارضایتی خریداران برنامه ریزی برای تامین قطعات از طریق کشور ثالث، مذاکره با قطعه سازان داخلی برای برنامه‌ریزی و تولید قطعات به‌منظور جایگزینی با قطعات وارداتی و داخلی‌سازی قطعات و... صورت پذیرفته تا ضمن ایجاد امکان تامین کسری برخی قطعات، زمینه افزایش تولید و تجاری‌سازی خودروهای ناقص و عرضه آنها صورت گیرد. در حال حاضر تعداد خودروهای ناقص کف کارخانه‌ها از حدود ۱۷۰ هزار دستگاه به ۴۰ هزار دستگاه کاهش یافته است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها