کد خبر : 3274

آخرین وضعیت طرح اجباری شدن صندلی کودک در خودروها

آخرین وضعیت طرح اجباری شدن صندلی کودک در خودروها

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور گفت: طرح «الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو» که به صورت لایحه به دولت فرستاده شده، در حال بررسی در مجلس است.

به گزارش خودروتک، پوریا محمدیان یزدی با بیان اینکه طرح الزام استفاده از صندلی کودک خودرو ابتدا به ساکن در جلسات کمیسیون ایمنی راه مطرح  و در کمیته‌های تخصصی آنها بررسی شد، اظهارکرد: با وجود این  بررسی‌ها اما متوجه شدیم در دنیا به موضوع استفاده از صندلی کودک در خودرو پرداخته شده است و این موضوع را به عنوان یکی از الزامات قانونی کنترل می کنند. در حقیقت مانند الزام بستن کمربند، استفاده از صندلی کودک نیز در دنیا اجباری است.

وی ادامه داد: پس از آن از دستگاه‌های مختلف پیشنهاداتی مطرح شد و در کمیته‌های آنان نیز این موضوع نهایی و در نهایت به عنوان مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها به دولت ارجاع شد؛ زیرا باید در قالب یک لایحه ارسال می شد.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور گفت: این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح و در آنجا نیز از دستگاه‌های مختلف دعوت و نقطه نظرها گرفته شد. در حقیقت نظر مثبت این بود که صندلی کودک در خودرو باید اجباری شود و باتوجه به وزن و سن کودک انواع مختلفی نیز بایستی داشته باشد. 

محمدیان در ادامه تصریح کرد: تصمیم برآن شد به دلیل وجود جزییات بسیار ابتدا کلیات این طرح در مجلس مصوب شود و پس از آن جزییات این طرح در آیین نامه اجرایی که بعدا مصوب هیأت وزیران می شود، مشخص گردد. در حقیقت برای اینکه این موضوع کامل شود آن را به عنوان اصلاح یک ماده از قانون رسیدگی به تخلفات لحاظ کردیم و برای مجلس فرستادیم که در حال حاضر به مجلس رفته و درحال بررسی در کمیسیون‌های تخصصی است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها