کد خبر : 32565

کارت سوخت این خودروها باطل می شود

کارت سوخت این خودروها باطل می شود

کارت سوخت خودرو‌های سواری شخصی با عمر ۲۵ سال به بالا و موتورسیکلت‌های با عمر ۱۰ سال به بالا بر اساس مصوبه هیات وزیران ابطال شد و این گروه از خودرو‌ها باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، طی روز‌ها گذشته و پس از آنکه دولت در ۲۴ آبان ماه با اصلاح قیمت بنزین، نظام سهمیه بندی را باردیگر برقرار کرد، برخی از شهروندان در تماس با خبرگزاری از ابطال کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت شان ابراز تعجب و گلایه می‌کردند.

پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی از آن است که براساس آئین نامه مصوب هیات دولت، خودرو‌های دارای شرایط فرسودگی، نه تنها کارت سوختشان ابطال می‌شود، بلکه پلیس موظف است از رفت وآمد این خودرو‌ها جلوگیری کند.

براساس این آئین نامه، خودرو‌های سواری شخصی با عمر ۲۵ سال، سواری دولتی با عمر ۱۵ سال، تاکسی (سواری و ون) با عمر ۱۰ سال، مینی بوس و میدی بوس با عمر ۱۵ سال، اتوبوس درون شهری با عمر ۱۰ سال، اتوبوس برون شهری با ۱۵ سال، کامیون و کشنده با ۲۵ سال عمر، وانت با ۱۵ سال، موتورسیکلت با ۱۰ سال و سایر وسایل نقلیه با گذشت ۲۵ سال از تاریخ ساخت به عنوان خودروی فرسوده و از رده خارج محسوب می‌شوند.

بر اساس این تصمیم که از سال ۸۸ تاکنون جاری است، تمام وسایل نقلیه‌ای که شامل این قانون می‌شوند امکان برخورداری از کارت سوخت را ندارند و باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند.

برهمین اساس، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کارت سوخت خودرو‌هایی که فرسوده تلقی می‌شوند را ابطال می‌کند و بدیهی است در صورت هرگونه تغییر در این تصمیم از سوی دولت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی موظف به پیروی و ارائه خدمات مطابق با تصمیم دولت است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها