کد خبر : 32287

پلیس راهور مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا را کامل اجرا نکرد

 پلیس راهور مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا را کامل اجرا نکرد

رئیس مرکز کنترل ترافیک تهران گفت: پلیس راهور موفق به اجرای کامل مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا درباره ممنوعیت تردد کامیون‌ها در شهر نشده است.

 به گزارش خودروتک به نقل از  فارس،‌ سرور رئیس مرکز کنترل ترافیک تهران در مورد تردد کامیون‌ها در پایتخت اظهارداشت: بر اساس مطالعات انجام شده خودروهای دیزلی سنگین و نیمه سنگین در شهر تهران مسبب تولید آلاینده‌های اکسیدهای گوگرد و اکسیدهای ازت و مهم‌ترین آن ذرات معلق هستند و هنگامی‌که بر اساس پیش‌بینی هواشناسی وضعیت هوا ساکن می‌شود، کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل و  ممنوعیت تردد خودروهای سنگین دیزلی مصوب و اجرایی می‌شود که روز 19 آبان مقرر شد از روز دوشنبه‌شب تا پایان هفته تردد کامیون‌ها در تهران ممنوع شود.

وی تصریح کرد: باوجود کنترل میدانی پلیس راهور در چند مقطع ورودی شهر مانند بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید خرازی، شب گذشته به دلیل تردد زیاد کامیون‌ها، پلیس راهور موفق به اجرای مصوبه به‌صورت کامل نشد و متاسفانه در بزرگراه‌های صدر، امام علی(ع)، بابایی و زین‌الدین در مانیتورینگ تصویری شاهد عبور خودروهای دیزلی بودیم و آمار سازمان راهداری نیز مؤید این مطلب است.

سرور با تأکید بر این که قطعاً این کار به‌صورت دستی قابل انجام نخواهد بود، افزود: نیاز است که پلیس محترم راهور VIN (یا همان مشخصات کارت خودرو) را در اختیار شهرداری قرار دهد تا به‌صورت سیستمی و توسط دوربین‌های پلاک خوان اعمال جریمه صورت پذیرد. تاکنون باوجود درخواست‌های پی‌درپی شهرداری این کار مهم انجام نگرفته است.

وی از رانندگان کامیون‌ها و خودروهای سنگین دیزلی درخواست کرد همان‌طور که در جاده‌ها یک راننده حرفه‌ای هستند به‌عنوان وظیفه ملی خود، مصوبات کمیته‌ی اضطرار آلودگی هوا را رعایت کنند چرا که این هوایی است که همه‌ ما در آن نفس می‌کشیم.

سرور تأکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که آلودگی هوا مانند کشیدن سیگار به ریه‌ی ما صدمه می‌زند و امید به زندگی را کاهش می‌دهد. این رفتار حرفه‌ای برای رانندگان خودروهای سنگین که شامل کامیون‌های عبوری یا ساکن تهران در بخش پروژه‌های ساختمانی هستند یک مطالبه‌ی شهروندی بوده که مستلزم احترام و رعایت همگانی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها