کد خبر : 31082

یک توصیه مهم به خریداران خودرو

یک توصیه مهم به خریداران خودرو

سعید موتمنی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان با اشاره به اینکه ثبات نسبی در بازار خودرو حاکم است،گفت: افزایش قیمت‎ها در بازار مقطعی است .

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین، قیمت خودرو در حالی این روزها روندی افزایشی را تجربه می کند که تعطیلات اخیر خود عامل تشدید کننده رکود در بازار است. قیمت ها در روزهای اخیر افزایشی محسوس را شاهد است و برخی خودروها با قیمت هایی حتی با افزایش 10 میلیون تومانی قیمت نسبت به یک ماه قبل فایل می شوند.

 "سعید موتمنی" رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در گفتگو با خبرآنلاین درباره دلایل افزایش قیمت ها در بازار  گفت: در بازار افزایش قیمت از پانصد هزارتومان تا یک میلیون تومان داریم که مقطعی و طبیعی است و گاهی کاهش قیمت نیز درهمین قیمت هاست، قیمت ها را از طریق سایت ها بررسی نکنید  همه سایت ها آگاهی دهنده هستند و با مراجعه به بازار از قیمت‌های اصلی با خبر شوید.

وی به سرمایه گذاران توصیه کرد از ورود به بازار خودرو به قصد سرمایه گذاری پرهیز کنند چرا که با توجه وضعیت پیش رو ، با ریزش قیمت ها متضرر خواهند شد.

 وی افزود: قیمت ها زمانی افزایش خواهند یافت که قیمت ارز نوسان داشته باشد واین روزها نوسانی در بازار ارز نداریم پس نباید نوسانی در بازار خودرو داشته باشیم و مردم باید آگاه باشند و به قیمت های اعلامی برخی سایت ها اعتماد نکنند. افزایش قیمت خودرو زمانی پیش می آید که عرضه یک خودرو کاهش یابد در این صورت است که با افزایش قیمت مواجه می شویم و از میان خودروها، سمند، پراید و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است که این روزها به دلیل کاهش عرضه، قیمتشان افزایش یافته است به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۵  افزایش ۷ تا ۸ میلیونی داشته است.

موتمنی بیان داشت:تعداد مشتریان در بازار خودرو به شدت کاهش یافته است و اغلب معاملاتی که صورت می گیرد نیز به خودروهایی با قیمت کمتر از 400 میلیون تومان اختصاص دارد و به ندرت معامله ای برای خودروهایی با قیمت های بالاتر از این رقم صورت می گیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش قیمت ها در بازار ادامه خواهد داشت یا خیر؟ گفت: تمامی افزایش قیمت‌ها مقطعی است و برخی تلاش می کنند مانع ریزش قیمت شوند . به هر حال کسانی که درماه های گذشته هیجانی خرید می کردند الان با ضررهای ۴۰ تا ۵۰ درصدی روبه رو شدند، یک زمانی پژو ۲۰۶ تا ۱۳۵ میلیون تومان هم بالا رفت و الان در حدود ۸۸ تا۸۹  میلیون تومان است پس خریداران آگاه باشند که زمان سرمایه گذاری نیست و امکان ضرر وجود دارد.

سعید موتمنی درآخر در مورد وضعیت خودروهای مونتاژی و وارداتی گفت: خودروهای مونتاژی مانند سراتو یا جک زیر قیمت شرکت فروخته می شود و با توجه به اینکه دو سالی است خودرو وارد کشور نشده است، قیمت این دست خودروها نیز با کاهش روبرو شده اند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها