کد خبر : 30915

تغییرات ترافیکی جدید در تهران تا ۴۸ ساعت آینده

 تغییرات ترافیکی جدید در تهران تا ۴۸ ساعت آینده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اعمال تغییرات ترافیکی جدید در معابر بزرگراهی و شهری توضیحاتی داد.

 به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  درباره اجرای طرح‌های ترافیکی جدید پلیس راهور در پایتخت گفت: زمانی که بار ترافیکی یک بزرگراه را به یک منطقه دارای معابر محلی منتقل می‌کنیم طبیعی است که از لحاظ ترافیکی به معابر اصلی آن فشار وارد شود، به همین دلیل کنترل ورود این حجم از ترافیک به محدوده محلی نیازمند مدیریت بیشتری است.

وی افزود: برای حل ترافیک مضاعف خیابان مقدس اردبیلی و خیابان‌های اطراف آن با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همکاری داشتیم و تصمیماتی در این باره گرفته شد؛ یکی از این تصمیم‌ها تخلیه بار ترافیکی از مسیر شمال به جنوب خیابان الف بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در همین راستا دوربرگردان مقابل هتل استقلال نیز بسته شد، چراکه این دوربرگردان بر اثر یک کار غیر فنی در گذشته ایجاد شده بود و شهرداری و پلیس راهور سال‌ها برای بسته شدن آن تلاش کردند تا از بار ترافیکی مسیر جنوب به شمال بزرگراه مدرس و بزرگراه چمران کاسته شود.

سردار مهماندار تصریح کرد: ایجاد تغییرات ترافیکی در معابر شهری موجب طولانی تر شدن مسیر مسافران و نارضایتی آن‌ها می‌شود، اما ایجاد مطلوبیت برای اکثر شهروندان برای ما امری مهم و ضروری است.

وی افزود: برای حل و بررسی مشکلات ترافیکی منطقه با شهرداری جلساتی داشتیم تا راهکارهایی بیابیم، برهمین اساس ظرف 2 تا 3 روز آینده سعی داریم در صورت احساس نیاز به ایجاد وضعیت مطلوب ترافیکی تغییرات دیگری را اعمال کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: یکی از اقدامات در دست بررسی برگرداندن خیابان الف به صورت جنوب به شمال است، همچنین اقدام بعدی جلوگیری از گردش‌ها و تردد در مسیر شرق به غرب خیابان مقدس اردبیلی و مسیر جنوبی خیابان ب به سمت بزرگراه چمران است تا همه خودروها از داخل خیابان رشید و یمن و یا خیابان شارداور به این بزرگراه وارد شوند.

سردار مهماندار تصریح کرد: باید دوربرگردان مقابل نمایشگاه بین المللی شهر تهران برای افرادی که قصد دارند از داخل خیابان یمن به بزرگراه چمران شمال و مدرس وارد شوند، جابجا شود.وی افوزد: جهت تسهیل تردد خودروها و کاهش بار ترافیکی در مسیر شمال به جنوب بزرگراه چمران قبل از پل یادگار امام(ره) و مسیر ورودی بزرگراه یادگار امام(ره) به سمت جنوب باید یک بخشی از خط ویژه این مسیر به خط عبوری بزرگراه چمران اضافه شود، در واقع باید از خط ویژه کاسته و برای تخلیه سریع ترافیک در مسیر شمال به جنوب به بزرگراه چمران اضافه شود.

سردار مهماندر تصریح کرد: این‌ها مجموعه‌ای از اقداماتی است که ظرف 48 ساعت آینده بررسی می‌شود و اگر به نتیجه برسد در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی اجرایی خواهند شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها