کد خبر : 30756

جدال ۸خودروی تازه لاکچری شده در بازار

جدال ۸خودروی تازه لاکچری شده در بازار

۱۰ سال قبل که زمان بسیار دوری محسوب نمی‌شود، اگر بودجه شما حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰میلیون تومان بود، می‌توانستید برخی از بهترین خودرو‌های ممکن موجود در بازار از نوع اروپایی یا آسیایی را خریداری کنید؛ خودرو‌هایی که اکنون برچسب لاکچری را به‌خود می‌بینند در آن زمان قیمت‌هایی بسیار معقول و البته در مقایسه با امروز، بسیار کمی داشتند.

به گزارش خودروتک به نقل از همشهری ، به‌نحوی که یک دستگاه پرادو چهار در فول‌آپشن تنها 87 میلیون تومان قیمت داشت یا کیا سورنتو در بهترین حالت تنها 51میلیون‌تومان برچسب نرخ خورده بود.

اما حالا با داشتن چنین بودجه‌ای شما باید تنها بین گزینه‌های ایرانی و چینی موجود در بازار، دنبال بهترین خودرو برای خرید باشید.

این نوشتار سعی در راهنمایی مشتریان برای خرید بهترین خودرو در محدوده قیمتی 180تا 200میلیون تومان از بین خودرو‌های موجود در بازار ایران دارد.

ساندرو استپ وی

این خودرو نسل به روز شده همان تندر90پلاس اما با قامتی بلند‌تر و بدون صندوق عقب است که از گیربکس دو‌حالته اتوماتیک و دنده دستی بهره می‌برد و اکنون جزو پرطرفدارترین خودروهای این رده قیمتی محسوب می‌شود.

جک S3

این کراس‌اوور کوچک در مقایسه با رقبای خود از نظر امکانات در شرایط خوبی قرار دارد و از نظر داینامیک رانندگی نیز نمره خوبی خواهد گرفت. نقطه‌قوت این خودرو سیستم تعلیق نرم آن است که سرنشینان را کمتر آزار می‌دهد اما مواد(متریال) استفاده شده در کابین، عایق‌بندی، لوازم‌یدکی گران و فضای کم ردیف عقب از نکات منفی این خودرو محسوب می‌شود.

ام‌وی‌ام X22

نکات منفی این خودرو نسبت به نکات مثبت آن بیشتر است. به‌نحوی که فنربندی خشک، گیربکس ناهماهنگ در نسخه اتوماتیک، فضای کابین تنگ، استایل رانندگی نه‌چندان خوب و استفاده از متریال معمولی در کابین از نکات منفی این خودرو محسوب می‌شود اما در مقابل مصرف سوخت پایین، طراحی خارجی خوب و ابعاد مناسب برای پارک داخل شهر از نکات مثبت این خودرو است.

چری آریزو 5

سدان چینی چری از طراحی بسیار زیبای خارجی سود می‌برد که برگ برنده آن است. فضای کابین، مصرف سوخت و عملکرد پیشرانه این خودرو جزو نکات مثبت و جعبه دنده اتوماتیک ناهماهنگ، فنربندی ضعیف و متریال بی‌کیفیت در کابین از جمله نکات منفی این خودرو به‌حساب می‌آید.

چانگان CS35

این کراس‌اوور چینی نیز مانند سایر هموطنان خود از متریال داخلی بی‌کیفیت رنج می‌برد و از گیربکس ناهماهنگی برخوردار است. لوازم یدکی گران‌قیمت و کمیاب خصوصا قطعات مهم پیشرانه یکی از نقاط‌ضعف چانگان محسوب می‌شود. پیشرانه نه‌چندان قدرتمند در کنار آپشن‌های کم، از دیگر موارد منفی این خودرو است اما نکات مثبت این خودرو محدود به فضای مناسب کابین، مصرف سوخت کم و سیستم تعلیق خوب آن می‌شود.

ام‌جی 360

شاید ‌ام‌جی360 در این بازه قیمتی، بهترین انتخاب برای خرید باشد اما متأسفانه عرضه کم و نبود نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش مناسب، این خودرو را در بازار زمین‌گیر کرده است. پیشرانه خوب و هماهنگ با گیربکس، ظاهر زیبا، فرمان نرم و تیز، عایق‌بندی مناسب و طراحی کابین قابل‌قبول از ویژگی‌های مثبت این خودرو است. علاوه بر نقاط ضعف مذکور، سیستم تهویه مطبوع دستی، نداشتن کروز کنترل، استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید از معایب دیگر این خودرو محسوب می‌شود.

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو شارژ در نمونه‌های نخست خودروهای بسیار خوب و ارزنده محسوب می‌شود که به مرور و با کمتر شدن آپشن‌ها در مقابل افزایش قیمت آن، جایگاه خود را از دست داد. فضای کابین خوب، طراحی کابین معقول، پیشرانه اقتصادی‌تر نسبت به نمونه‌های قبل و هم‌خانواده خود از نکات مثبت این خودرو محسوب می‌شود. از نکات منفی این خودرو نیز می‌توان به کیفیت پایین مونتاژ و رنگ، کاهش فضای ردیف عقب، کاهش فضای سر و شانه، عایق‌بندی نامناسب کابین و ضعف قوای پیشرانه در مسیر‌های سربالایی اشاره کرد.

تندر90پلاس

تندر90پلاس نسخه به روز شده تندر90محسوب می‌شود که از نظر طراحی خارجی ارتقای قابل‌قبولی داشته است. این خودرو در بخش قوای فنی بسیار خوب عمل خواهد کرد و نکته مثبت آن تنها به این بخش محدود می‌شود. اما نبود امکانات ایمنی و رفاهی قابل‌قبول و طراحی کابین خسته‌کننده به همراه هزینه نگهداری بالا از نکات منفی این خودرو محسوب می‌شود.

نتیجه‌گیری

با مقایسه 8خودروی مذکور موجود در بازار ایران در رده قیمتی 180تا 200میلیون تومان به جرأت می‌توان گفت که قطعا اولویت خرید با خودروهای رنو تندر 90پلاس و رنو ساندرو استپ وی خواهد بود؛ چرا که با مقایسه نقاط مثبت و منفی این خودروها می‌توان پی برد که قوای فنی و کیفیت ساخت بسیار خوب این خودروها برخی نکات منفی آن در زمینه کمبود امکانات رفاهی، طراحی کابین خسته‌کننده و هزینه‌های بالای نگهداری را پوشش خواهد داد. همچنین باوجود اینکه دنا پلاس نکات منفی بسیاری دارد اما این خودرو برای خرید در بازه قیمتی مذکور در اولویت بعدی قرار می‌گیرد و دلیل این انتخاب نیز در دسترس بودن نمایندگی و قطعات خودروی مذکور است. در رتبه سوم کاندیداهای خرید خودرو در این رده قیمتی نیز‌ ام‌جی360 قرار می‌گیرد که از نظر فنی بهترین گزینه در این بازه محسوب می‌شود و مشکل اصلی آن ضعف خدمات پس از فروش است. در رتبه‌های بعدی این رده قیمتی نیز به‌ترتیب خودروهای آریزو 5، جک S3، چانگان CS35 قرار گرفته و ‌ام‌وی‌ام X22قعرنشین نامزدهای خرید مشتریان در بازه قیمتی 180تا 200میلیون تومانی موجود در بازار ایران است.

نبض بازار

 با مقایسه 8خودروی مذکور موجود در بازار ایران در رده قیمتی 180تا 200میلیون تومان به جرأت می‌توان گفت که قطعا اولویت خرید با خودروهای رنو تندر 90پلاس و رنو ساندرو استپ وی خواهد بود

رتبه سوم خرید

 در رتبه سوم کاندیداهای خرید خودرو در این رده قیمتی نیز‌ ام‌جی360 قرار می‌گیرد که از نظر فنی بهترین گزینه در این بازه محسوب می‌شود و مشکل اصلی آن ضعف خدمات پس از فروش است

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها