کد خبر : 30515

واکنش سایپا به گزارش اختلاف قیمت سراتو در بازار و کارخانه

واکنش سایپا به گزارش اختلاف قیمت سراتو در بازار و کارخانه

اداره اطلاع رسانی سایپا در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «گران فروشی خودروسازان/ سراتو کارخانه ۱۴میلیون تومان گران‌تر از بازار» جوابیه ای ارسال کرده است که متن آن عینا منتشر می شود.

به گزارش خودروتک در این جوابیه آمده است: متاسفانه آن رسانه محترم گزارش یک‌ طرفه منتشر شده در یکی از خبرگزاری ها با عنوان "گران فروشی خودروسازان/ سراتو کارخانه ۱۴میلیون تومان گران‌تر از بازار" را بازنشر داده است. از آنجا که گزارش یاد شده ناشی از عدم اطلاعات و مستندات کافی بوده و تنها براساس اخبار و شنیده‌ها، اتهام بی‌اساس گرانفروشی به گروه سایپا را در سطح رسانه‌ها‌ مطرح کرده، لذا خواهشمند است دستور فرمایید جوابیه ذیل بر اساس قانون در همان جایگاه گزارش مذکور، منتشر شود.

متن جوابیه به این شرح است:

۱- همان‌گونه که گروه خودروسازی سایپا پیشتر به‌طور رسمی اعلام کرده، با توجه به تحریم‌ها و ترک ایران توسط شرکای خارجی نظیر شرکت کره‌ای کیاموتورز، «تولید» سراتو در این گروه خودروسازی متوقف و این خودرو از سبد فروش محصولات سایپا حذف شده است. در حال حاضر تعداد بسیار محدودی از این خودرو وجود دارد که با مجوزِ مراجع ذی ربط و تحت نظارت نهادهای نظارتی در طرح‌های تبدیلی و با تخفیف ویژه در قبال تعهدات غیرقابل تولید برجای‌مانده از گذشته (فقط به صورت تبدیلی) عرضه می‌شوند و گروه سایپا هیچ برنامه‌ای برای فروش این خودروها با قیمت اعلام شده و یا هر قیمت دیگری نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

۲- در حال حاضر اختلاف قیمت به شکلی که برای خودرو سراتو مطرح می‌شود، درخصوص تعدادی دیگر از محصولات سایر شرکت‌ها نیز وجود دارد، لیکن اصرار بر مطرح کردن اختلاف قیمت خودرو سراتو، برای خودرویی که تولید و فروش آن توسط سایپا مدت‌هاست متوقف شده، شائبه عدم بی‌طرفی و تلاش هدفمند و جهت‌دار برای ایجاد ذهنیت منفی علیه یک تولیدکننده داخلی را در میان مخاطبان در سال رونق تولید تقویت می‌کند.

۳-  از آن‌جا ‌که قیمت بازار متغیر بوده و متاثر از عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد، قیمت اعلام شده در آن گزارش برای کارخانه متعلق به فروش ماه های قبل بوده است. سوال اینجاست در حالی که سایپا از مدت‌ها پیش تاکنون در طرح فروش فوری خود، عرضه سراتو را متوقف کرده، قیمت فروش فعلی کارخانه از کدام منبع به 

دست آمده و به استناد آن، سایپا به گرانفروشی متهم شده است؟ در شرایط رکود بازار و تعطیلات رسمی کشور که با رکود معاملات خودرویی همراه است، چه اصراری وجود دارد که به مخاطب قبولانده شود که سایپا در حال فروش خودرو سراتو با قیمت ۱۴ میلیون تومان بیشتر از بهای آن در بازار است؟

گرچه واضح است کاهش قیمت سراتو در بازار از ۳۸۰ میلیون تومان در ابتدای سال به قیمت فعلی ناشی از عرضه مناسب این خودرو در ماه های قبل توسط سایپا و اشباع آن در بازار است.

اداره اطلاع رسانی 

گروه خودروسازی سایپا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها