کد خبر : 30278

خودرو ارزان می‌شود؟

خودرو ارزان می‌شود؟

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: بیش از نصف خودروهای ناقص کف کارخانه تکمل شده و کارخانه‌ها با تمام توان در حال اتمام آن‌ها هستند.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین ، محمدرضا نجفی منش در واکنش به صحبت‌هایی مبنی بر تاخیر خودروسازان در تکمیل خودروهای ناقص اظهار کرد: تاکنون تکمیل بیش از نصف خودروهای ناقص به اتمام رسیده، یعنی از 170هزار خودرو، 95هزار خودرو تکمیل شده و حدود 75هزار دستگاه باقی مانده است.

وی ادامه داد: خودروسازان با تمام توان در حال اتمام خودرو‌های ناقص هستند چراکه هرچه زمان بگذرد ضرر شرکت‌های خودروسازی از سمت این خودروها بیشتر خواهد شد؛ اما بزرگترین مشکل همچنان نقدینگی است و اگر نقدینگی تامین نشود، تولید خودروسازان به مخاطره خواهد افتاد.

نجفی منش با اشاره به برگزاری میزگرد‌های تعمیق ساخت داخل که با هدف داخلی کردن قطعات خودرو ایجاد شده بیان کرد: طی دو میزگردی که تا کنون برگزار شده تعدادی قطعه، داخلی‌سازی شده‌اند که هرچه این روند ادامه‌دار باشد وابستگی ما به واردات کمتر، اشتغال بیشتر و در هزینه‌هایمان صرفه‌جویی خواهد شد.

این فعال صنعت قطعه در پاسخ به این پرسش که آیا عدم وابستگی به واردات منجر به کاهش کیفیت قطعات خواهد شد یا خیر گفت: داخلی سازی و عدم واردات به هیچ وجه کیفیت قطعات را پایین نخواهد آورد چراکه قطعه برای ورود به خط تولید باید مراحل تایید کیفیت را رد کند و درصورت نداشتن کیفیت کافی وارد خط تولید نمی‌شود.

نجفی منش درباره تاثیر داخلی سازی قطعات بر قیمت خودرو تصریح کرد: به طور حتم پیشروی این اقدام بر کاهش قیمت خودرو در آینده تاثیر خواهد گذاشت.

در همین راستا مدیرعامل ایران خودرو تعمیق ساخت داخل و پیشبرد پروژه‌های خودکفایی را از جمله مأموریت‌های بسیار مهم شرکت ساپکو اعلام کرده و گفته و مهمترین اولویت کاری این شرکت تامین به موقع و با کیفیت قطعات و مجموعه های مورد نیاز برای جمع آوری خودروهای کف کارخانه و دستیابی به تولید روزانه 2 هزار دستگاه خودرو بدون کسری است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها