کد خبر : 29966

چرا تحویل خودرو با رینگ آلومینیومی متوقف شد؟

چرا تحویل خودرو با رینگ آلومینیومی متوقف شد؟

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: دلیل عدم استفاده از رینگ آلومینیومی و استفاده از نمونه فولادی در محصولات داخلی دقیقا مشخص نیست و باید جزئیات را از خودروسازان جویا شد، اما از نظر تامین و تولید مشکلی نداریم و تنها با گرانی آلومینیوم یعنی از کیلویی ۶ به ۳۶ هزار تومان رسیده است.

به گزارش خودروتک، این روزها خودروهای موجود در کف پارکینگ خودروسازان به یکی از بحث‌های هفتگی تبدیل شده است. خودروسازان چند وقت یک بار آخرین آمار از وضعیت و تعداد خودروهای انباشته شده به دلیل کمبود قطعه را اعلام می‌کنند.

در این میان نگرانی‌هایی نیز از بابت کیفیت قطعات استفاده شده در این خودروها وجود دارد که خریداران اطلاعات دقیقی از این مورد ندارند.

یکی دیگر از نکاتی که در بین برخی از محصولات تولید داخل به چشم می‌خورد، استفاده از رینگ فولادی به جای آلومینیومی است چرا که همین محصولات پیش از این با رینگ آلومینیومی عرضه می‌شدند. درباره این موارد گفت‌و‌گویی با محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی صورت گرفته که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

نجفی‌منش درباره حذف رینگ آلومینیومی از برخی محصولات گفت: دلیل عدم استفاده از رینگ آلومینیومی و استفاده از نمونه فولادی در محصولات داخلی دقیقا مشخص نیست و باید جزئیات را از خودروسازان جویا شد. اما از نظر تامین و تولید مشکلی نداریم و تنها با گرانی آلومینیوم یعنی از کیلویی ۶ به ۳۶ هزار تومان رسیده است.

وی درباره بر وجود نگرانی‌ها درباره کیفیت قطعات خودروهای کف پارکینگ پس از عرضه به بازار گفت: اصولا قطعه تا زمانی که از نظر کیفیت و استاندارد مشخصات لازم را نداشته باشد روی خودروهای سوار نمی‌شود. این را باید به مردم گفت که امکان ندارد روی خودروها قطعه نامناسب سوار شد.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی بیان کرد: قطعاتی که روی خودروهای کف پارکینگ نیز نصب می‌شود از کیفیت مناسبی برخوردار است ضمن این که گارانتی دارند. این نکته را نیز باید گفت که طبق آمار منتشر شده، شرکت سایپا ۲۵ هزار خودرو و ایران‌خودرو نیز در حدود ۵۰ هزار دستگاه کف پارکینگ دارد.

منبع: گسترش نیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها