کد خبر : 29690

لنت ترمز با قیمت دولتی؟

لنت ترمز با قیمت دولتی؟

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: دو سال است که ارز دولتی به واردات لنت ترمز تعلق نمی‌گیرد. همچنین لنت ترمز با نرخ دولتی نداریم؛ چرا که دولت درباره قیمت‌گذاری لنت ترمز دخالت یا نقشی ندارد.

 به گزارش خودروتک به نقل از تجارت نیوز ،  برخی واحدهای صنفی تهران برای فروش لنت ترمز خودرو از عنوان تبلیغاتی «فروش لنت ترمز با نرخ دولتی» استفاده می‌کنند، اما آیا چنین پدیده‌ای واقعیت دارد؟

در همین حال رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عرضه لنت ترمز با نرخ دولتی چقدر واقعی است؟ گفت: لنت ترمز با نرخ دولتی نداریم؛ چرا که دولت درباره قیمت‌گذاری لنت ترمز دخالتی ندارد. اینکه برخی از واحدهای صنفی برای فروش بیشتر این محصول عرضه لنت ترمز با نرخ دولتی را در معرض نمایش می‌گذارند؛ این رفتار یک نوع بازار گرمی است.

محمدرضا نجفی‌منش درباره تخصیص ارز دولتی به این کالا اظهار کرد: دو سال است که ارز دولتی به واردات لنت ترمز تعلق نمی‌گیرد. طی دو سال گذشته تاکنون برای واردات لنت ترمز از ارز حاصل از صادرات و آزاد استفاده می‌شد و خبری از تخصیص ارز 4200 تومانی نبود.

او در ادامه افزود: در لنت ترمز بیش از 30 نوع مواد اولیه وجود دارد و ترکیب می‌شود. از این 30 مواد اولیه چهار تا پنج مواد اولیه ترکیب شده وارداتی و مابقی تولید داخل است. برای آن قلم کالاهای وارداتی ترکیبی درصدد هستیم تا با راه‌اندازی واحدهای تولیدی کالاهای داخلی را جایگزین آن کنیم.

محدودیت واردات لنت ترمز

نجفی‌منش اظهار کرد: رقابت در حوزه تولید لنت ترمز به شدت سنگین است. درحال‌حاضر 47 واحد صنعتی در این حوزه فعال هستند که 34 واحد صنعتی داراری پروانه هستند؛ بنابراین در واحدهای صنعتی مجاز امکان گران فروشی وجود ندارد.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به ظرفیت تولید در لنت‌های ترمز گفت: لنت‌های ترمز به اندازه ظرفیت در کشور تولید می‌شود. این روزها با مازاد تولید لنت ترمز رو به رو هستیم. بنابراین در این شرایط واردات لنت ترمز دیگر معنایی ندارد. سال گذشته واردات لنت ترمز ممنوع شد و این اقدام موجی از نارضایتی واردکنندگان را به همراه داشت. با اعتراض واردکنندگان ممنوعیت وارداتلنت ترمز برداشته شد. درحال‌حاضر نیز واردات لنت ترمز به کشور محدود شده است.

نجفی‌منش در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: در این بازه زمانی لنت‌های ترمز تقلبی و بدون آرم در بازار وجود دارد که به مردم توصیه می‌شود برای خرید این کالا به مراکز صنفی معتبر مراجعه کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها