کد خبر : 29553

وزیر صنعت: روند قیمت خودرو کاهشی است

وزیر صنعت: روند قیمت خودرو کاهشی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت بدون اعلام برنامه زمان‌بندی برای کاهش قیمت خودرو، گفت: روند قیمت‌ها کاهشی است و این موضوع ادامه خواهد داشت.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، در شرایطی که کاهش قیمت خودرو یکی از انتظارات مهم مردم در سال رونق تولید و تقویت داخلی‌سازی قطعات خودرو است، رضا رحمانی در پاسخ به این سئوال که برگزاری میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو و داخلی‌سازی قطعات چه اثر ملموسی برای مردم از نظر قیمت خودرو به همراه خواهد داشت؟ بدون اعلام برنامه زمان‌بندی برای کاهش قیمت خودرو، اظهار کرد: یکی از آثار این مسئله، کاهش قیمت خودرو است.

وی افزود: هر چقدر ساخت داخل بیشتر شود، اثر آن در قیمت خودرو بیشتر خواهد شد.

رحمانی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟ گفت: به مرور زمان. قراردادهای داخلی‌سازی قطعات دارای زمان‌بندی هستند، یک ماهه، دو ماهه یا سه ماهه.

خبرنگاری با طرح این سوال با برگزاری میز تعمیق ساخت داخلی در صنعت خودرو، ۱۲ قطعه داخلی‌سازی شده‌اند، این اتفاق چه تأثیری در قیمت خودرو داشته است؟ رحمانی پاسخ داد: داخلی‌سازی این ۱۲ قطعه باعث شد ۲۰ هزار دستگاه خودروی ناقص از کف پارکینگ خودروسازان خارج و تجاری شوند.

وزیر صنعت در واکنش به این موضوع که این اتفاق باعث کاهش قیمت خودرو در کارخانه نشده است، نیز گفت: روند قیمت‌ها کاهشی است و این موضوع ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها