کد خبر : 29473

قیمت پراید اصلا جایگزین دارد؟

قیمت پراید اصلا جایگزین دارد؟

مهمترین خبر سال آینده بازار خودرو چند وقتی است که منتشر شده است! این خبر چیزی نیست غیر از توقف تولید پراید از سال 99 که به نظر می رسد عزمی جدی در خصوص آن به وجود آمده است. اهمیت این خبر برای بازار به دلیل تیراژ بالای پراید و قیمت پراید است که آن را به کف بازار خودرو صفر کیلومتر کشور تبدیل کرده و بیشترین مخاطب را در بازار خودرو دارد.

به گزارش خودروتک ، از این رو توقف تولید پراید و مهمتر از آن جانشین پراید برای بازار خودرو از همین حالا به یک دغدغه تبدیل شده است. پراید اگر چه به دلیل ایمنی آن و نداشتن برخی استانداردهای اجباری قرار است از خط تولید خارج شود اما برای عموم مخاطبان وقتی سخن از جانشین پراید به میان می آید ، ذهن به دنبال خودرویی می رود که قیمت پراید را داشته باشد.

حال سوال اساسی این است که آیا می توان خودرویی را در این تیراژ به بازار عرضه کرد که ایرادات پراید را نداشته باشد ولی قیمت آن را داشته باشد؟

نگاهی به خودروهای در حال تولید قابل قبول در سطح جهان نشان می دهد که پاسخ این سوال منفی است. اگر بتوان در بازارهای کمتر شناخته شده مانند چین یا هند خودرویی بی نام نشان را هم پیدا کرد که در قیمت پراید بشود آن را عرضه کرد، بعید است ایرادات منجر به توقف تولید پراید مانند ایمنی را نداشته باشد.

پراید در حال حاضر ارزان‌ترین خودرو در بازار ایران است و بررسی‌ها نشان می‌دهد جایگزین این خودرو نیز باید رنجی در این حدود داشته باشد اما احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران در خصوص قیمت پیشنهادی پراید گفته است: سال ۹۹ خودرو جایگزین پراید وارد بازار می‌شود. قدر مسلم قیمت خودرو جایگزین گران‌تر از خود پراید است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها