کد خبر : 2911

دنا پلاس توربو، اتوماتیک شد

در پاییز 95 که دو سال از آمدن دنا می‌گذشت، ایران خودرو نسخه جدیدش را با نام دنا پلاس رونمایی کرد؛ خودرویی که علاوه‌بر داشتن چندین تغییر ظاهری، از آپشن‌های بیشتری نیز بهره می‌برد. از اوایل سال 97 نیز تحویل دنا پلاس توربو آغاز شد، تا آن مشتریانی که از کشش دنا پلاس شکایت داشتند، تا حد زیادی راضی شوند.

به گزارش خودروتک، دنا پلاس توربو اتومات همان جعبه‌دنده سابقش را دارد، ولی با 30 تغییر جدید.“دنا پلاس در این مدت، فقط با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی عرضه شده است، اما ایران خودرو به‌زودی نسخه اتوماتش را هم به بازار می‌فرستد. دقیقاً از 27 دی‌ماه 96 بود که تست زمستانی دنا پلاس توربو اتومات به مدت 10 روز در کره جنوبی آغاز شد. در این تست، علاوه‌بر مهندسان ایرانی و کره‌ای، مشاورانی هندی نیز حضور داشتند. هشتم خردادماه 97 نیز طی مراسمی، تست این جعبه‌دنده اتومات، خاتمه یافت.

این تست‌ها را شرکت موترین (Motrain) برای ایران خودرو انجام داده‌ است. این شرکت با این‌که تخصص اصلی‌اش در تامین قطعات خودرویی (به‌ویژه جعبه‌دنده) است، اما در زمینه طراحی، تولید و حتی مشاوره نیز خدمات فنی و مهندسی به مشتریان می‌دهد.

نکته جالب دنا پلاس توربو اتومات این است که ایران خودرو، سفارش ساخت جعبه‌دنده‌ای جدید را به کره‌ای‌ها نداده بلکه آن را از دستی به اتومات تغییر داده است. طبق گفته‌های موترین، مهندسان این شرکت برای اتومات‌شدن این خودرو، بیش از 30 قطعه جعبه‌دنده را مجدداً طراحی کرده‌اند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها