کد خبر : 28879

افزایش تولید پراید تایید شد

افزایش تولید پراید تایید شد

بازار خودرو در انتظار بهبود تولید و افزایش عرضه به خصوص در مورد خودروهای پرتقاضا است. شرکت خودروسازی سایپا در آخرین گزارش ماهانه تولید و فروش منتهی به 31 شهریور ماه سال جاری، اعلام کرد که تولید یک گروه خودرویی خود را متوقف کرده و تولید و فروش یک محصول دیگرش را افزایش داده است.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز ، شرکت خودروسازی سایپا در آخرین گزارش ماهانه تولید و فروش منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال جاری، اعلام کرد که تولید یک گروه خودرویی خود را متوقف کرده و تولید و فروش یک محصول دیگرش را افزایش داده است.

سایپا در این گزارش آورده است که تولید خودروی سراتو را در آخرین ماه تابستان متوقف کرده و تنها ۴۶۸ دستگاه از این خودرو را به قیمت هر واحد ۲۱۰ میلیون تومان و در مجموع بیش از ۹۸ میلیارد تومان به فروش رسانده است. در مجموع شش ماهه نخست امسال نیز ۴۰۶ میلیارد تومان از این خودرو فروش رفته است.

افزایش تولید و فروش پراید

همچنین این گزارش تصریح می‌کند که تولید و فروش خودروی پراید نیز در شهریور ماه سال جاری افزایش یافته است؛ شرکت خودروسازی سایپا با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال و نیز به اتمام رسیدن مهلت تولید خودروی پراید، اقدام به افزایش ۲۳٫۵ درصدی میزان تولید کرده و از ۱۴۱۹۹ دستگاه در مرداد ماه، به ۱۷,۵۳۹ دستگاه رسیده است. در عین حال تعداد فروش خودروی پراید هم با رشدی ۱۵٫۴ درصدی، از ۲۳۹۵۹ دستگاه در مرداد ماه، به ۲۷۶۶۹ دستگاه رسیده است.

در مجموع طی مرداد ماه سایپا با فروش هر خودرو پراید به ارزش ۲۸ میلیون تومان بیش از ۷۷۴ میلیارد تومان درآمد داشت. طی دوره شش ماهه نیز بیش از ۹۵ هزار پراید با ارزش متوسط ۲۵٫۳ میلیون تومان به فروش رفته و از این محل سایپا بیش از ۲٫۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

« خساپا » هر دستگاه پراید خود را با نرخ ۲۸ میلیون تومانی به فروش رساند و در مجموع ۷۷۴ میلیارد تومان را از این خودرو کسب کرده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها