کد خبر : 28216

الان وقت خرید کدام خودروها نیست؟

الان وقت خرید کدام خودروها نیست؟

بازار خودرو این روزها حال و هوای رکود دارد و همین مساله باعث شده تا قیمت خودرو روند نزولی خود را حفظ کند. در این شرایط به نظر می رسد برخی خودروها کاهش قیمت بیشتری را در روزهای پیش رو تجربه کنند.

به گزارش خودروتک، کاهش قیمت خودرو و نزدیک شدن قیمت بازار به قیمت کارخانه خودرو موجب می شود تا بخشی از تقاضا به بازار بازگردد. این بخش تقاضای مصرفی یا همان تقاضای واقعی خودرو است که خرید خودرو را برای مصرف می خواهد نه سرمایه گذاری و کسب سود.

در این شرایط طیف های مختلف مصرف کننده در بازه های متفاوت قیمت خودرو وضعیت متفاوتی نیز دارند. به عنوان نمونه طیف مصرف کننده خودروهای پرتیراژ نباید مانند طیف مصرف کننده خودروهایی که تولید آنها متوقف شده است رفتار کنند.

در وضعیت کنونی بازار خودرو به نظر می رسد قیمت خودرو های پرتیراژ در بازار مانند پراید، پژو 206 تیپ 2 ، سمند ، پژو 405 و تیبا همچنان کاهش بیشتر و محسوس قیمت را خواهد داشت. در این شرایط صبر کردن می تواند به نفع مصرف کننده باشد.

یک دلیل دیگر اینکه خودروهایی که از آنها نام برده شده در روزهای آینده احتمالا ارزانتر می شوند این است که بخش عمده ای خودروهای ناقص کف پارکینگ خودروسازان را این خودروها تشکیل می دهند. در روزهای گذشته قوه قضاییه جدی تر از قبل وارد مساله خودروهای دپویی شد و همین می تواند چشم انداز سرعت بخشیدن به عرضه این خودروها به بازار را مثبت کند.

در مقابل خودروهایی که تولید آنها متوقف شده است با عرضه کمتر به بازار مواجه می شوند. چرا که این دسته از خودروها عرضه کارخانه نداشته و عملا کسانی که از قبل این خودرو را خریداری کرده اند باید آن را به بازار عرضه کنند. به این ترتیب احتمال افزایش قیمت این دسته از خودروها وجود دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها