کد خبر : 27911

بیشترین تقصیر تصادفات گردن کیست؟

بیشترین تقصیر تصادفات گردن کیست؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ۳ عامل راه، وسیله نقلیه و انسان از موضوعاتی است که افسران ما در هنگام بروز تصادفات رسیدگی می‌کنند.

 به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر مقصر شدن خودروسازان در هنگام بروز تصادف اظهار کرد: 3 عامل راه، وسیله نقلیه و انسان از موضوعاتی است که افسران ما در هنگام بروز تصادفات در جاده‌ها و شهرها رسیدگی می‌کنند و در فرم کروکی به آن تاکید شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه کروکی‌های زیادی بر اساس تشخیص کارشناس، پلیس خودروساز یا عامل راه را مقصر می‌کند و سازمان راهداری آن بخشی که در استان است را در تصادف سهیم می‌کند، افزود: طبق تحلیل های 3سال اخیر بر اساس تصادفات 11سال گذشته، اکثر مشکلات برای راه بوده و در حال حاضر نیز خودرو‌های تولید داخل ایربک و استاندارد‌های یورو 4 و... را نیز دارند.

او بیان کرد: در مجموع، 92 درصد تصادفات به عامل انسانی بر می‌گردد و راه و صنعت نسبت به خود فرد از درصد کمتری برخوردار هستند.

سردار هادیانفر گفت: متوسط واژگونی‌ها 29 درصد است، اما این مقدار در هنگام اتفاق افتادن یک پیک ترافیکی تا 49 درصد نیز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه عامل واژگونی وسایل نقلیه خستگی و خواب آلودگی است، افزود: ما بار‌ها تاکید کرده‌ایم که خواب جایگزینی جزء خود خواب ندارد و رانندگان حتما باید با استراحت کامل رانندگی کنند.

او تاکید کرد: رانندگان برای هر 2 ساعت رانندگی باید 15 دقیقه استراحت داشته باشند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها