کد خبر : 27905

فاصله قیمت پراید در کارخانه و بازار چقدر شد؟

فاصله قیمت پراید در کارخانه و بازار چقدر شد؟

کاهش قیمت خودرو در روزهای اخیر موجب شده تا سود حاصل از سفته بازی خودرو به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

به گزارش خودروتک، دیروز در اولین روز هفته روند کاهش قیمت خودرو هر چند با شیب کم ادامه یافت. براساس گفته فروشندگان خودرو، بازار از تقاضای موثر که بتواند روی قیمت خودرو تاثیر بگذارد خالی است و اغلب خریداران دست نگاه داشته اند.

در این شرایط فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار روز به روز کمتر می شود. این مساله در مورد خودروهای ارزانتر بازار مانند پراید ، تیبا و پژو 405 بیشتر از بقیه خودروها به چشم می آید.

این کاهش قیمت موجب شده تا سود حاصل از سفته بازی خودرو بسیار کم شود و پیش بینی می شود در صورتی که دارندگان خودروهای ارزان بازار که کماکان قصد عرضه آن به بازار را ندارند، به زودی وارد منطقه زیان هم بشوند.

عرضه بیشتر خودروهای ارزانتر بازار مانند پراید و تیبا موجب کاهش بیشتر فاصله قیمت کارخانه و بازار این خودروها شده است.

برای نمونه می توان به خودرو پراید 131 اشاره کرد. قیمت پراید 131 دیروز در بازار 41 میلیون و 500 هزار تومان بود. این در حالیست که قیمت کارخانه این خودرو کمی بیش از 37 میلیون و 300 هزار تومان است. به این ترتیب در این میان سود سفته بازی این خودرو تنها 4 میلیون و 200 هزار تومان است. آن هم در شرایطی که به گفته نمایشگاه داران خریدار چندانی در بازار وجود ندارد و به اغلب مردم ترجیح می دهند تا خودروهای پرتیراژ را از کارخانه خریداری کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها