کد خبر : 27467

یک گزینه محتمل برای جانشینی پژو 405

یک گزینه محتمل برای جانشینی پژو 405

مطالبه توقف تولید خودروهای قدیمی همچون پراید و پژو 405 که دورانشان به سر رسیده است از مطالبه مصرف کنندگان به مطالبه تصمیم گیران صنعت خودرو کشور نیز تبدیل شده و است.

به گزارش خودروتک، چندی قبل رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت، در خصوص خروج خودروهای قدیمی از خط تولید گفته بود: طبق یکی از بندهای بسته تولیدی این وزارتخانه برای صنعت خودرو، خودروهای جدید باید در چرخه تولید قرار بگیرند و خودروهای قدیمی که در سایپا پراید و در ایران خودرو پژو ۴۰۵ است، باید از چرخه تولید خارج شوند که این در سال آینده ممکن است اتفاق بیفتد.

اولین سوالی که در خصوص توقف تولید خودرویی مانند پژو 405 به ذهن می رسد این است که جایگزین پژو 405 در سبد محصولات ایران خودرو چه خودرویی خواهد بود.

پژو 405 خودرویی است که به دلیل تیراژ خود و قیمتی که به نسبت قابلیت های فنی و هزینه پایین نگهداری برای مصرف کنند دارد، هم برای شرکت سازنده و هم برای بازار خودرو محصول مهمی به حساب می آید. به همین دلیل منطقی و صلاح نیست که بی گدار به آب زده شود و قبل از انتخاب جانشین، تولید این خودرو متوقف شود.

تاکنون که خبری مربوط به تحرک برای پیدا کردن جانشین خودرو پژو 405 در صورت توقف تولید به بیرون درز نکرده است. اما می توان پیش بینی کرد که سهم فرزند پژو 405 یعنی پژو پارس در تولیدات ایران خودرو افزایش پیدا کند. یعنی به موازاتی که از تولید 405 کم می شود به تولید پژو پرشیا افزوده شود.

هر چند پژو پارس چهره و طراحی داخلی روزآمدتری دارد اما باطن آن پژو 405 است و البته در دسترس ترین گزینه برای جانشینی پژو 405 در کوتاه مدت. 

در میان مدت نیز پیش بینی می شود که فشار تقاضا و همچنین تولید به سمت خودرو سمند حرکت کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها