کد خبر : 27453

پر و بال دلالان خودرو قیچی شد

پر و بال دلالان خودرو قیچی شد

این روزها قیمت خودرو برخلاف سال گذشته در همین ایام روند کاهشی به خود گرفته است. حدودا از شهریور ماه 97 بود که روند افزایش قیمت خودرو آغاز شد و تا زمستان همان سال به جهش قیمت خودرو تبدیل شد.

به گزارش خودروتک، مسیر افزایش قیمت خودرو در اوایل سال 98 نیز ادامه یافت و رکوردهای عجیب و غریبی برای قیمت خودروهای مختلف از جمله قیمت پراید به ثبت رسید. عوامل مختلفی در افزایش قیمت خودرو موثر بودند که مهمترین آنها را می توان 3 عامل، کاهش عرضه خودرو از سوی خودروسازان، ورود نقدینگی سرگردان به بازار خودرو و جهش نرخ ارز در سال گذشته به حساب آورد.

در این میان جریان نقدینگی موجب شد تا بسیاری از مردمی که نقدینگی در دست داشتند رو به خرید خودرو با هدف کسب سود بیاورند. اتفاقی که پیش از آن برای بازار ارز رخ داده بود.

هجوم این افراد به بازار خودرو موجب شد تا فرصت برای پر و بال گرفتن دلالان خودرو فراهم شود و حضور آنها در بازار بیشتر به چشم بیاید. دلالان خودرو در سایه کمبود عرضه خودروهای صفر کیلومتر به بازار اقدام به قیمت سازی به خصوص در سایت های معروف خرید و فروش خودرو کردند تا آنجا که مراجع نظارتی ناگزیر شدند برای خارج کردن این ابزار از دست آنها، درج قیمت در آگهی های خرید و فروش خودرو را موقتا متوقف کنند. اقدامی که در آن مقطع توانست این رشد هیجانی قیمت را مهار کند.

اکنون بازار خودرو روند کاهشی قیمت دارد و درج قیمت خودرو در آگهی ها نیز آزاد است. با این حال دلالان خودرو که علی القاعده هنوز هم تمایل به قیمت سازی و کسب سود بیشتر دارند، نمی توانند از این فضا استفاده کنند.

دلیل آن هم بسیار ساده است. در دو ماه اخیر روند عرضه خودرو به بازار سرعت بیشتری گرفته و از سوی دیگر نقدینگی سرگردان نیز از بازار خودرو جمع شده است. به این ترتیب دلالان خودرو نیز ناگزیر هستند قیمت های خود را منطقی در آگهی ها درج کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها