کد خبر : 26362

نیمه دوم سال 98 زمان آغاز کاهش قیمت خودرو

نیمه دوم سال 98 زمان آغاز کاهش قیمت خودرو

یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو در نیمه دوم سال گران خواهد شد؟ گفت: سیاست‌های پولی دولت به کُندی در حال تغییر است.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت نیوز ، یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: تا زمانی که سیاست‎‌های پولی بانک مرکزی تغییری نداشته باشد و وضعیت به همین منوال پیش رود، قیمت خودرو در نیمه دوم سال ارزان‌تر خواهد شد.

این سیاست‌ها تاثیراتش را در نرخ تورم نشان داده و بررسی‌ها حاکی از این است که نرخ تورم در شرایط فعلی فزاینده نیست و روند کاهنده دارد. با این شیوه سیاست‌ها و کاهش نرخ تورم تمام بازارها از کاهش نرخ تورم تبعیت خواهند کرد.

فربد زاوه افزود: زمانی که شیب نرخ تورم منفی می‌شود بازارها به خودی خود شرایط رکودی می‌گیرند. در زمان رکود بازارها، مردم نیز در انتظار کاهش قیمت‌ها می‌مانند. در 18 ماه گذشته این افزایش هیجانی قیمت‌ها در بازار خودرو تناسبی با قدرت خرید نداشت. در این شرایط بازار منقبض شده و حجم معاملات نیز کاهش می‌یابد. همین عامل، بحران فروش خودروهای دست دوم و نو را در بازار افزایش می‌دهد و منجر به شکسته شدن قیمت‌ها می‌شود.

او اظهار کرد: خودروسازان تا زمانی که به تعهداتشان عمل می‌کنند و خودروی موردنظر را به دست مردم می‌رسانند مشکلی در حوزه فروش ندارند اما این اقدام آنها زیان انباشته آنها را افزایش می‌دهد و بحران‌های مالی آنها را دو چندان می‌کند.معتقدیم تا زمانی که سیاست‎‌های پولی بانک مرکزی تغییری نداشته باشد و وضعیت به همین منوال پیش رود، قیمت خودرو در نیمه دوم سال ارزان‌تر خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها