کد خبر : 26240

عوامل جدی نشدن استفاده از کارت سوخت شخصی

عوامل جدی نشدن استفاده از کارت سوخت شخصی

استفاده از کارت سوخت خودرو قرار بود که اجباری شود تا به این وسیله مدیریت بهتری روی مصرف بنزین و گازوئیل ایجاد شود. البته روی کاغذ استفاده از کارت سوخت شخصی از تاریخ 22 مرداد ماه اجباری شده است اما نگاهی به روند استفاده افراد نشان می دهد که بسیاری هنوز این موضوع را جدی نگرفته اند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، استفاده از کارت سوخت‌ های شخصی که از ۲۲ مرداد ماه الزامی شده به دلیل آنکه همچنان افرادی کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند، ‌رنگ و بوی اجرایی‌شدن را نگرفته و همچنان بیشترین میزان سوختگیری در پمپ‌بنزین‌ها با کارت جایگاهداران انجام می‌شود.

البته در این بین علاوه بر عدم استقبال مردم از استفاده از کارت سوخت شخصی عوامل دیگری مانند معطلی کارت‌ها در باجه‌های پست، عدم محدود شدن کارت جایگاهداران،‌عادت افراد به استفاده از کارت سوخت جایگاهداران و ... نیز مطرح می‌شود. با این حال مهمترین دلیل را باید در نبود ابزار کنترلی  مانند تفاوت قیمت و یا سهمیه‌بندی دانست که عملا استفاده از کارت سوخت شخصی را هنوز برای افراد جدی نکرده است.

در واقع مردم احساس می‌کنند تفاوت چندانی بین استفاده از کارت سوخت شخصی و کارت جایگاهداران وجود ندارد و همین امر سبب شده تا حتی افرادی که کارت سوختشان در جیبشان است با مراجعه به پمپ بنزین از همان کارتی که روی نازل قرار دارد استفاده کرده و سریعتر بنزین بزنند.

نکته دیگری که وجود دارد این است که بسیاری از تجهیزات مورد استفاده در سامانه هوشمند سوخت فرسوده شده و خارج کردن یک کارت و شناختن کارت بعدی در مواردی با چندین بار تکرار صورت می‌گیرد و مردم و مسئولان حاضر در جایگاه‌ها ترجیح می‌دهند تا کارت شناسایی شده از سوی سامانه را خارج نکنند.

این عوامل باعث شده تا همچنان میزان استفاده از کارت سوخت شخصی پایین باشد. البته شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک تصمیمات دیگری برای افزایش سهم کارت‌های شخصی در روند دریافت بنزین گرفته می‌شود اما نگفته که این تصمیمات در چه قالبی خواهد بود.

اما مهمترین انتقادی که این روزها به گوش می‌رسد این است که دلیل پایین بودن آمار استفاده از کارت سوخت‌های شخصی، بی‌توجهی جایگاهداران در استفاده از این کارت‌هاست.

موضوعی که از سوی رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت تکذیب شده و حتی وی معتقد است که جایگاهداران از اینکه مردم با کارت سوخت خود  سوختگیری کنند استقبال هم می‌کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها