کد خبر : 26222

قیمت خودرو با واحد پول جدید چند؟

قیمت خودرو با واحد پول جدید چند؟

امروز سرانجام رئیس جمهوری لایحه اصلاح واحد پول ملی یا همان حذف 4 صفر از ریال را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. امروز همچنین مشخص شد که واحد پول جدید تومان نام دارد و هر تومان معادل 100 پارسه خواهد شد.

به گزارش خودروتک، البته تا زمان ورود تومان جدید و پارسه مسیر طولانی باید طی شود چرا که این لایحه باید در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسیده و سپس در شورای نگهبان نیز بررسی و تصویب شود. با این حال نگاهی به قیمت خودروها پس از اصلاح واحد پول ملی خالی از لطف نیست.

برای بررسی قیمت خودرو پس از اصلاح واحد پول ملی قیمت های کنونی خودروها را در سطوح مختلف در نظر می گیریم.

ابتدا با پراید به عنوان پرتقاضا ترین خودرو کشور شروع می کنیم. قیمت پراید 132 امروز در بازار 45 میلیون و 500 هزار تومان بود. برای به دست آوردن قیمت جدید باید 4 صفر از قیمت ریالی کنونی آن حذف کنیم. به این ترتیب قیمت خودرو پراید 132 پس از اصلاح واحد پول ملی به 45 هزار و 500 تومان خواهد رسید.

خودرو پژو 2008، خودرو محبوب دیگر این روزها است. این خودرو اکنون در بازار حدودا 311 میلیون تومان قیمت دارد. با همان فرمولی که ذکر شد، قیمت خودرو پژو 2008 پس از اصلاح واحد پول ملی به 311 هزار تومان می رسد.

حال ببینیم در بازار خودروهای میلیاردی چه اتفاقی برای قیمت خودرو رخ می دهد. برای نمونه خودرو ب ام و 530 تیپ پرفکشن مدل 2018 را در نظر بگیرید که در بازار 2 میلیارد و 100 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت این خودرو پس از اصلاح واحد پول ملی به 2 میلیون و 100 هزار تومان می رسد.

البته این را در نظر داشته باشید این قیمت ها برای زمانی است که تومان قدرت بالاتری از تومانی که اکنون با آن سر و کار داریم پیدا کرده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها