کد خبر : 26208

اختصاصی خودروتک؛

بازار خودرو در آستانه ریزش قیمت‌ها

به نظر می‌رسد با تسریع در روند تکمیل خودروهای ناقص از سوی دو خودروساز بزرگ کشور، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت خودروها به زودی با کاهشی محسوس روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش خودروتک ، آنطور که خودروسازان طی ماه‌های اخیر درباره عدم تزریق خودرو متناسب با تقاضا مدعی می‌شدند، کمبود قطعات اساسی برای تکمیل خودروها بوده است. عاملی که به گفته خودروسازان دلیل اصلی دپوی سنگین خودروهای پردرخواست در انبارها بوده است.

روند تولید خودروهای ناقص از سوی خودروسازان با آغاز دور جدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا تشدید شد. تهیه قطعات مهم خودرو از سوی تامین‌کنندگان بزرگ و معروف جهانی به دلیل فشار آمریکا و ترس از جریمه‌های اقتصادی با چالش‌هایی روبه‌رو شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت که زیر فشار شدید جامعه و البته رسانه‌ها بود با تلاش فراوان خودروسازان را مجبور به افزایش تولید روزانه و تحویل فوری خودروها کرد. اقدامی که تیغ تیز افزایش قیمت‌ها را کند کرد. اما به فراموشی سپردن تکمیل خودروهای ناقص باعث شد تا چیزی حدود 200 هزار دستگاه انواع خودرو که اغلب ثبت‌نامی بودند در پارکینگ‌ها خاک بخورند.

ناظران نسبت به این تصمیم وزارتخانه انتقادات گسترده‌ای را مطرح کردند. چراکه به گفته آن‌ها دولت می‌بایست به جای تولید خودروهای جدید نسبت به تکمیل مدل‌های ناقص اقدام کند. به گفته کارشناسان در صورتی که این تصمیم زودتر از موعد به اجرا درمی‌آمد بازار اینگونه دچار تنش و التهاب نمی‌شد.

با این حال خبر می‌رسد روند تکمیل خودروهای ناقص سرعت بیشتری به خود گرفته و این عامل سیگنال مثبتی را برای بازار خودرو ارسال می‌کند. در واقع با تحویل خودرو به مشتریانی که ماه‌ها پیش محصول خود را ثبت‌نام کرده بودند جو روانی و انتظاری بازار کمی فروکش می‌کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها